Hlavní navigace

10 žhavých spotřebitelských trendů pro rok 2013 podle Ericssonu

23. 12. 2012
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © Marc Xavier - Fotolia.com
Jaký dopad mají cloud, mobilní zařízení, konektivita a sociální sítě vliv na chování zákazníků?

Oddělení společnosti Ericsson provádí výzkum hodnot a chování lidí a způsobů, jak lidé využívají produkty a služby informačních a komunikačních technologií již více než 15 let. 

S blížícím se koncem roku 2012 oddělení Ericssonu studující chování spotřebitelů určilo nejžhavější spotřebitelské trendy pro rok 2013 a další léta. 

Náš celosvětový výzkumný program vychází z rozhovorů, které jsou každoročně vedeny s 100 000 respondenty ve více než 40 zemích a více než 15 megapolích. Během let jsme shromáždili obrovskou databázi informací o spotřebitelských trendech a pozorujeme, že tempo změn je nyní rychlejší než kdykoliv předtím,“ uvedl Michael Björn, ředitel výzkumu výše zmíněného oddělení:

10 nejžhavějších spotřebitelských trendů podle Ericssonu

1. Důvěra v cloud mění požadavky na počítačová zařízení:
Více než 50 % dotázaných uživatelů tabletů a více než 40 % uživatelů smartphonů v USA, Japonsku, Austrálii a Švédsku oceňuje další zjednodušení práce s těmito zařízeními – stejné aplikace a data jsou prostřednictvím cloudu snadno dostupné na více zařízeních.

2. Decentralizovaná práce s počítačem:
Od stolních počítačů, souborů a adresářů k dotykovým displejům, aplikacím a cloudovým službám – spotřebitelé úkoly řeší na základě momentální potřeby – v nákupní frontě nebo během rozhovoru v kavárně. Nakupující více poptávají tablety než stolní počítače a smartphony než notebooky.

3. Využívání vlastního vysokorychlostního připojení k práci:
Celkem 57 % dotázaných uživatelů smartphonů využívá v práci své vlastní mobilní připojení. Vlastní smartphony se stále častěji využívají k práci, odesílání e-mailů, plánování pracovních cest, vyhledávání různých míst a k jiným činnostem.

4. Obyvatelé měst začínají využívat nepřetržité připojení k internetu:
Internet se tak stává skutečně mobilní službou. Do roku 2018 podle Ericssonu dosáhne celkový počet uživatelů smartphonů 3,3 miliardy, přičemž jednou z nejdůležitějších podmínek spokojenosti s životem ve městě je pokrytí mobilní sítí.

5. Osobní sítě vytvářející sociální jistoty:
V důsledku ekonomických turbulencí klesá důvěra v tradiční struktury a úřady a spotřebitelé stále častěji důvěřují svým vlastním komunitám. Vlastní sítě na internetu fungují jako síť bezpečí a sociální média se stávají vážným konkurentem tradičních úřadů práce, uvádí Ericsson.

6. Ženy jsou hlavními zákazníky trhu se smartphony:
Podle průzkumu za masové šíření smartphonů nesou hlavní zásluhu ženy. Přibližně 97 % dotázaných žen vlastnících smartphone využívá SMS zprávy. Celkem 77 % z nich odesílá a přijímá fotografie, 59 % komunikuje na sociálních sítích, 24 % je využívá k místnímu odbavení a 17 % uplatňuje slevové kupóny. Údaje pro muže jsou nižší.

7. Města se stávají středisky společenské tvořivosti:
Obyvatelé center měst mají na internetu mnohem více přátel než lidé v příměstských oblastech. 12 % lidí žijících ve městech prohlašuje, že hlavním důvodem, proč používají sociální sítě, je spojení a výměna myšlenek s ostatními, což představuje třetí nejčastější důvod pro komunikaci na sociálních sítích, (za sledováním aktuálního dění a sdělováním nejnovějších informací). 

8. Nakupování v kamenných obchodech za pomoci internetu: 
Celkem 32 % dotázaných uživatelů smartphonů již nakupuje pomocí těchto telefonů a nyní začínají kombinovat výhody nakupování v kamenných prodejnách s nakupováním přes internet (více informací, srovnání cen, apod.)

9. Televize proniká do sociálních médií:
Celkem 62 % dotázaných diváků při sledování videa a televize komunikuje na sociálních sítích a 42 % účastníků fór nebo chatů na těchto sítích, diskutuje o programech, které v danou dobu pravidelně sledují. U více než 30 % z nich je podle Ericssonu vyšší pravděpodobnost, že budou ochotni platit za obsah, který sledují přátelé na sociálních sítích.

Channelworld_ozveny

10. Transformace učení:
Mladí lidé přinášejí do tříd své osobní zkušenosti s technologiemi, a zezdola tak vyvíjejí tlak na změnu. Souběžně s tím vlády a jiné instituce hledají nová informační a komunikační řešení, která by zefektivnila jejich fungování. Konektivita mění vyhlídky dětí v celosvětovém měřítku. V Indii vlastní mobilní telefon přibližně 30 z 69 milionů dětí ve věku 9 až 18 let žijících ve městech, uzavírá Ericsson.

Plné znění zprávy v angličtině naleznete zde.

Zdroj: Ericsson

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Reportáž: Dusíková show a spousta novinek na eD Expo 2024
Reportáž: Dusíková show a spousta novinek na eD Expo 2024
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně
Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů
GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů