Hlavní navigace

APEK: Mezi dopravci vede Česká pošta, zákazníky irituje fingovaný pokus o doručení

1. 6. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © mangostock - Fotolia.com
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zveřejnila výsledky studie Dopravní služby v České republice. Kteří dopravci jsou po České poště zákazníky e-shopů nejvyužívanějšími a na co si klienti nejčastěji stěžují?

APEK: mezi dopravci vede Česká pošta, zákazníky nejvíce irituje fingovaný pokus o doručeníAsociace pro elektronickou komerci (APEK) zveřejnila výsledky studie nazvané Dopravní služby v České republice, která se zaměřuje především na nabídku služeb, jež mohou provozovatelé e-shopů využít k dodání zboží svým zákazníkům.

Dále sleduje přehled nejvyužívanějších spedičních služeb, spokojenost obchodníků i zákazníků a jejich představy o dalším rozvoji v této oblasti.

Výsledky studie ukazují, že i přes velký výběr přepravců, je stále nejvýznamnějším přepravcem Česká pošta, kterou následují soukromí přepravci PPL, TopTrans a DPD,“ uvádí APEK ve zprávě pro média.

Podle studie zákazníci dávají přednost nižší ceně za přepravu objednaného zboží (téměř 80 procent recipientů), přesto však není bezplatně poskytovaná doprava tím hlavním atributem při výběru vhodného e-shopu.

Co zákazníkům vadí?

Studie měla dále zaznamenat stále rostoucí tlak a stupňující se požadavky zákazníků ke zkvalitnění poskytovaných služeb dopravců. Nejčastěji uváděným problémem při doručování zboží byl podle APEK fingovaný pokus o doručení v režii České pošty následovaný doručením v jiný než smluvený čas a pozdním dodáním zásilky.

Největší poptávka je po co nejpohodlnějším doručení objednaného zboží, za tento komfort jsou zákazníci ochotni si připlatit. Zejména se jedná o doručování o víkendu, výnos zboží až do bytu nebo odvoz starého spotřebiče,“  uvádí ve zprávě zaslané médiím Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Kromě níže uvedené infografiky naleznete obrázky v plném rozlišení pro lepší čitelnost v galerii pod článkem.


Obrázek 1 až 3: Infografika ke studii Dopravní služby v České republice (zdroj: APEK)

 

Infografika APEK:Za co je ochoten zákazník si připlatit

 

Infografika APEK: Nejvyužívanější dopravci v ČR

 

Infografika APEK Největší problémy s českými dopravci

MIF22

 

Zdroj a infografika: Asociace pro elektronickou komerci

Čtěte dále

IDC: Konec euforie na celosvětovém trhu nositelné elektroniky
IDC: Konec euforie na celosvětovém trhu nositelné elektroniky
Obrazem: TD Fest na Císařské louce
Obrazem: TD Fest na Císařské louce
Využijte personalizovaný zákaznický servis a získejte oddané zákazníky, kteří na vás jen tak nezapomenou
Využijte personalizovaný zákaznický servis a získejte oddané zákazníky, kteří na vás jen tak nezapomenou
Obrazem: Návrat konference eD Forum v brazilském rytmu
Obrazem: Návrat konference eD Forum v brazilském rytmu
Mallpay se mění na Skip Pay, novinkou je platba na třetiny
Mallpay se mění na Skip Pay, novinkou je platba na třetiny
IDC: Globální poptávka po monitorech je relativně stabilní
IDC: Globální poptávka po monitorech je relativně stabilní