Hlavní navigace

APEK nabídne bezplatné právní poradenství tápajícím e-tailerům

14. 8. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Mopic - Fotolia.com
Kvůli trvajícím nejasnostem, které panují mezi českými internetovými obchodníky například ohledně reklamací nebo odstoupení od kupní smlouvy, podá APEK svým členům pomocnou ruku.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) v tiskové zprávě uvádí, že české e-tailery stále trápí některé nejasnosti spojené s právními otázkami, například v oblasti reklamací nebo odstoupení od smlouvy. APEK se rozhodla oslovit své členy a pomoci jim novou infografikou, ale i bezplatným právním poradenstvím.

Nejčastější otázky, se kterými se na APEK obracejí její členové, se týkají postupu během reklamace, platných lhůt a okamžiku jejich započetí nebo nároků spotřebitele a obchodníka.

Na úvod je třeba zmínit to nejdůležitější. Přes velkou diskuzi spojenou s účinností Nového občanského zákoníku zůstala zachována záruční lhůta 24 měsíců,“ uvedl Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Důležité pro obchodníky je také to, že při řešení reklamace v e-shopech není pro moment přijetí a tedy zahájení reklamace nutné samotné zboží. Klíčový je samotný úkon provedený nakupujícím, například zaslání informace e-mailem. Tento moment se pak dotýká jak záruční lhůty, tak i lhůty pro vyřízení konkrétní reklamace.

Obchodníky dále zajímá, jak postupovat v případě poškozených obalů u vráceného zboží nebo jak nárokovat na zákazníkovi náklady za případné poškození zboží při odstoupení od smlouvy během 14 dnů od koupě.

Informovat, dodržovat, očekávat

Obchodníci musí při prodeji na internetu počítat s tím, že zákazníci od kupní smlouvy odstupují. V takovém případě má prodávající nárok na náklady spojené s vrácením zboží. Tím se ovšem rozumí náklady na dopravu zboží zpět, nikoli například na převzetí či kontrolu vraceného zboží,“ říká Jan Vetyška.

Zároveň dodává, že tím však rozhodně není dotčeno právo z odpovědnosti za škodu, pokud spotřebitel vrátí poškozené zboží. Naopak otázka poškozených obalů má velmi otevřenou odpověď a vždy záleží na konkrétní situaci.

APEK se v reakci na množící se dotazy rozhodla rozšířit svou pomoc prostřednictvím právního poradenství. Členům APEK bude poskytováno bezplatně.

Infografika – Vzkaz APEK tuzemským e-tailerům

Channelworld_ozveny

Zdroj: APEK

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Reportáž: Dusíková show a spousta novinek na eD Expo 2024
Reportáž: Dusíková show a spousta novinek na eD Expo 2024
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně
Editorial: Vychází nový ChannelWorld aneb lidé a AI
Editorial: Vychází nový ChannelWorld aneb lidé a AI
Fortinet se připojuje k iniciativě EK ohledně vzdělávání v kyberbezpečnosti
Fortinet se připojuje k iniciativě EK ohledně vzdělávání v kyberbezpečnosti
TD Synnex bude i nadále distributorem VMware by Broadcom v České republice
TD Synnex bude i nadále distributorem VMware by Broadcom v České republice
GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů
GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů