Hlavní navigace

Apple chce údajně omezit využití iPadů a iPhonů pro promo akce

3. 6. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Apple údajně začal striktněji prosazovat pravidla proti rozdávání iPadů a iPhonů v rámci promo akcí na podporu dalších prodejů. Porušujete jeho pravidla na letácích či jiné podpoře prodeje?

Apple chce údajně omezit využití iPadů a iPhonů pro promo akcePodle pokynů společnosti Apple pro promo akce třetích stran, není povoleno použití slov „zdarma“ („free“ v originále, pozn. red.) v odkazu na produkty Apple. Stejně tak nelze používat na promo akcích font Myriad Set.

Apple dále zakazuje prodejcům a dodavatelům použití svých produktových fotografií bez předchozího povolení, aby tak zabránil vyvolání neoprávněného dojmu, že jsou s ním v obchodním vztahu.

Pokyny pro ochranu značky, které byly letos zveřejněny, jsou volnější např. pro iPod touch. Pro možnost jejich využití v promo akcích však Apple vyžaduje nákup alespoň 250 kusů.

Web Apple Insider uvádí, že „tento typ dokumentů je ve firmách běžnou praxí, zpráva, že Apple začal striktněji prosazovat tyto pokyny, však ukazuje, že zpřísňuje kontrolu nad svou značkou.“ Podle neoficiálních zdrojů Apple začal kontaktovat společnosti, které tato pravidla porušují.

Budování značky na úkor podpory prodeje?

Vyvstávají tak otázky, zda cesta vyšší restrikce v rámci budování značky zbytečně neublíží image a rozšíření brandu mezi spotřebitele, kteří by si jej jinak nepořídili.

MIF22

Pokud Apple chce vynucovat tyto podmínky, bude muset zřejmě najmout speciální právníky. Když v Googlu vyhledáte spojení „free iPad“ či „iPad zdarma“, zobrazí se miliony výsledků. Spammeři již tato spojení zneužívají pro rozšíření bezpečnostních hrozeb na Twitteru, Facebooku a dalších sociálních médiích.

Konkurenční výrobci na druhou stranu rozdávají své tablety na všech aktuálních akcích typu Google I/O či BlackBerry World, aby rozšířili jejich povědomí.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Využijte personalizovaný zákaznický servis a získejte oddané zákazníky, kteří na vás jen tak nezapomenou
Využijte personalizovaný zákaznický servis a získejte oddané zákazníky, kteří na vás jen tak nezapomenou
Mallpay se mění na Skip Pay, novinkou je platba na třetiny
Mallpay se mění na Skip Pay, novinkou je platba na třetiny
Obrazem: Návrat konference eD Forum v brazilském rytmu
Obrazem: Návrat konference eD Forum v brazilském rytmu
Obrazem: TD Fest na Císařské louce
Obrazem: TD Fest na Císařské louce
IDC: Konec euforie na celosvětovém trhu nositelné elektroniky
IDC: Konec euforie na celosvětovém trhu nositelné elektroniky
IDC: Globální poptávka po monitorech je relativně stabilní
IDC: Globální poptávka po monitorech je relativně stabilní