BSC: Digitální kontakt s klientem je pro banky důležitější než kdy dřív

19. 5. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © arahan - Fotolia.com
Přestože některé banky plánovaly digitalizaci jednotlivých procesů na delší časový horizont, pandemie onemocnění covid-19 a s ní související opatření tyto snahy urychlily. Naopak finanční start-upy kvůli krizi často omezují interní provoz.

Společnost Banking Software Company (BSC) uvádí, že omezení spojená s koronavirovou pandemií přinesla mnoho potíží, ale i nové příležitosti. V časech karantény se totiž ještě více než dříve ukázalo, jak důležité je držet krok s dobou a digitalizovat své služby.

Například ve světě bankovnictví se digitální kontakt s klientem podle BSC stal alfou a omegou vztahu mezi ním a bankou. Peněžní ústavy tak mohou této příležitosti využít a skrze inovace se snáze odlišit od konkurence.

Některé banky si podle společnosti tuto situaci uvědomují a ač měly digitalizaci jednotlivých procesů naplánovanou spíše na delší časový horizont, koronavirová krize je donutila inovace přeci jen urychlit.

Dobrým českým příkladem je Air Bank, která rozjela masivní marketingovou kampaň zaměřenou právě na online komunikaci s klientem a digitální onboarding,“ komentuje Čeněk Navrátil z BSC.

Krize zkrátka dala bankám možnost ještě názorněji demonstrovat svůj náskok před konkurencí a u technologicky vyspělých bank to může mít pozitivní výsledky v podobě akvizice nových klientů,“ dodává.

Tradiční banky versus fintechy

BSC uvádí, že krize může tradičním bankám paradoxně pomoci i v boji proti konkurenci ze strany dravých fintechů. Startupy, které se svým plně digitálním přístupem snaží bankám přetahovat zákazníky, totiž podle společnosti krizí velmi trpí.

Růst nejznámějších neobank jako Revolut, Monzo, N26 či Starling podle serveru Sifted stagnuje a fintechy ve velkém omezují interní provoz a ruší marketingové kampaně.

bitcoin školení listopad 24

Je možné, že budou banky po krizi lepší než ty, které jsme používali před ní. Banky by v zájmu vlastního přežití měly stejně kvalitní a komplexní služby nabízet i online. Inovace urychlené nastalou krizí k tomu některé z nich jistě přiblíží,“ uzavírá Navrátil.

Zdroj: Banking Software Company

Čtěte dále

IDC: Dodávky PC i tabletů letos porostou, ale AI zatím není hlavním hnacím motorem
IDC: Dodávky PC i tabletů letos porostou, ale AI zatím není hlavním hnacím motorem
Asus ExpertBook P5: Úsporný pracant s výborným matným displejem
Asus ExpertBook P5: Úsporný pracant s výborným matným displejem
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT