Hlavní navigace

Canalys: Dodávky chytrého audia překonaly hranici 90 milionů kusů

10. 6. 2024
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Trh meziročně poskočil o 6 %, analytici poukazují zejména na dosud neprobádaný potenciál sluchátek typu OWS.

Společnost Canalys přináší přehled dění na trhu chytrých osobních audiozařízení, které v prvním čtvrtletí 2024 vykázalo známky oživení. Dodávky podle nejnovějších odhadů meziročně vzrostly o 6 % na 90 milionů kusů.

K pozitivnímu výsledku přispěly především sluchátka typu True Wireless Stereo (TWS) a bezdrátová sluchátka, jejichž dodávky vzrostly o 8 %, resp. 12 %. Hlavní hráči podle analytiků aktivně hledají nové příležitosti pro rozvoj v různých segmentech trhu, což vnáší do odvětví živou vodu.

Graf 1 – Vývoj trhu podle kategorií

Zdroj: Canalys

„Trh TWS se s rostoucím povědomím spotřebitelů ustálil, což vede k tomu, že se prodejci při růstu více spoléhají na cenové strategie,“ komentuje vývoj Jack Leathem z Canalysu.

Například společnost Xiaomi zvýšila svůj podíl na trhu tím, že vstoupila do segmentu střední a nižší třídy s produkty s cenovkou začínající na 15 dolarech. Tím úspěšně překonala Samsung a stala se druhým největším hráčem s růstem o 61 %.

Nastražte boltce, je tu OWS

Canalys rovněž poukazuje na mimořádný potenciál sluchátek typu Open Wearable Stereo (OWS) s konstrukcí, která se zpravidla přichycuje za ušní boltce. Podle analytiků se jedná o dosud neprobádaný segment s malou konkurencí, který navíc zaznamenal v prvním čtvrtletí silný dvouciferný růst.

Má to ale háček. Tento vzkvétající trh se totiž potýká s dominancí špičkových značek ve špičkovém segmentu a nekonzistentní kvalitou základních produktů s bílým štítkem. Zákazníci tak mají se sluchátky tohoto typu ne vždy výtečnou zkušenost, což bude bránit širšímu přijetí.

Graf 2 – Vývoj trhu podle značek a průměrných prodejních cen

Zdroj: Canalys

„Zatímco cenově dostupné produkty mohou přilákat počáteční zájem spotřebitelů, špatné uživatelské zkušenosti povedou k negativnímu vnímání, což ovlivní širší přijetí této kategorie,“ shrnuje Claire Qin z Canalysu.

Prostor pro zajímavou stopu

„Přestože se trh nachází v počáteční fázi oživení s jednociferným růstem, hráči aktivně hledají nové příležitosti, jak diverzifikovat produktové řady a zpřesňovat segmentaci trhu,“ všímá si Cynthia Chen z Canalysu.

Vendoři podle ní zlepšují kvalitu výrobků, optimalizují zacílení a dohlíží na neustálý rozvoj trhu, aby mohli aktivně řešit problémy, které vystanou. Na trhu s velkým potenciálem je podle analytičky čím dál důležitější neusínat na vavřínech a neustále se mít v pozoru co do inovací a diverzifikace.

MMF24

„Společnosti, které vypilují kvalitu produktů a správně trefí segmentaci trhu, budou v čele a promění svět chytrého osobního audia ve svět s bujnou aktivitou a zajímavým potenciálem,“ uzavírá Cynthia Chen.

Zdroj: Canalys

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Velké změny v českém maloobchodu, Electro World se mění na Datart
Velké změny v českém maloobchodu, Electro World se mění na Datart
TD Synnex je distributorem roku Dell Technologies pro region EMEA
TD Synnex je distributorem roku Dell Technologies pro region EMEA
IT systémy po celém světě zaznamenávají výpadky
IT systémy po celém světě zaznamenávají výpadky
IDC: Evropské podniky zvýší investice kvůli hrozbám souvisejícím s LOH
IDC: Evropské podniky zvýší investice kvůli hrozbám souvisejícím s LOH
Eset: Útočníci zneužívají ke krádeži dat falešné AI aplikace
Eset: Útočníci zneužívají ke krádeži dat falešné AI aplikace
GFI Software: Uživatele nejspolehlivěji oklame phishingový e-mail o nezaplacené faktuře
GFI Software: Uživatele nejspolehlivěji oklame phishingový e-mail o nezaplacené faktuře