Hlavní navigace

Česká e-komerce vyrostla v roce 2014 o 16 % (Heureka.cz)

9. 1. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © tashatuvango - Fotolia.com
Češi utratili v roce 2014 ve 37 200 českých e-shopů přibližně 67 miliard korun. Nejčastějším sortimentem byla elektronika, ale zájem o ni meziročně stagnoval.

Portál Heureka.cz vydal ve spolupráci s platební bránou PayU a aukčním portálem Aukro.cz hodnocení uplynulého roku z hlediska elektronické komerce.

Výsledky jsou příznivé – české e-shopy podle očekávání utržily v roce 2014 přibližně 67 milard korun, což je o 16 % vyšší částka než v roce 2013. Nejvíce se utrácelo druhé a třetí prosincové pondělí, kdy vrcholily vánoční nákupy.

Díky posilování pozic silných hráčů a naopak úzce specializovaných prodejců se zmírnilo tempo růstu počtu českých e-shopů. Aktuálně jich na trhu působí 37 200.

Mezi sortimentem, který byl letos nejoblíbenější, opět vévodila elektronika, jejíž podíl tvoří téměř 30 %. Meziročně však zájem o elektroniku nerostl.


ChannelWorld Awards 2014Celoroční předplatné 4 časopisů a vstupenky na CeBIT zdarma: stačí hlasovat pro IT výrobce a distributory roku 2014. Hlasujte zde.


Podle Tomáše Bravermana, ředitele Heureky, nejdynamičtěji rostl zájem o kategorie Kosmetika a zdraví (+ 29 %) nebo Oblečení a móda (+ 15 %).

Už máte responzivní web?

Komentáře k českému trhu elektronické komerce již dlouhou dobu upozorňují na rostoucí počet mobilních nákupů a zároveň na nepřipravenost prodejců.

I když velké e-shopy a důležití hráči na trhu investují do vývoje mobilních aplikací a zlepšování mobilních verzí stránek, podle aktuálních čísel je pro mobilní nákupy uzpůsobena pouze pětina e-shopů,“ varuje Tomáš Braverman.Sílu mobilních nákupů potvrdila i Alice Krásná, marketingová manažerka z obchodního portálu Aukro:

Podíl nákupů přes mobilní zařízení na obratu byl i letos velmi silný, zhruba okolo 13 %. Jen v předvánoční sezóně u nás zákazníci utratili přes mobilní zařízení až 85 milionů korun. Oproti stejnému období v loňském roce jde o 18% nárůst,“ uvedla Krásná.

Pětina nákupů je placena on-line

Z hlediska plateb byl rok 2014 ve znamení rostoucí důvěry tradičně skeptičtějších českých zákazníků v online platební metody. Podle ředitele platební brány PayU v ČR Gabriela Kalapoše dosáhl podíl online plateb na všech platbách až 20 %.

Za své nákupy platili zákazníci nejčastěji kartami - tvořily více než polovinu objemu online plateb v české e-komerce.

MMF24

Celkově nejsilnějším obdobím pro online platby byla podle dat PayU v ČR vánoční sezóna, a zejména pak třetí prosincové pondělí, kdy objem plateb zaplacených online narostl až o 40 %.

Zdroj: Heureka.cz

Čtěte dále

Jaké příležitosti přinesly značkám mobilní aplikace a nové technologie?
Jaké příležitosti přinesly značkám mobilní aplikace a nové technologie?
IDC: Svět investuje do umělé inteligence, výdaje v roce 2028 překonají 630 miliard dolarů
IDC: Svět investuje do umělé inteligence, výdaje v roce 2028 překonají 630 miliard dolarů
Pozvánka na Synology Experience Day 2024
Pozvánka na Synology Experience Day 2024
Electro World se od 1. 9. mění na Datart
Electro World se od 1. 9. mění na Datart
Kulatý stůl o distribuci: Mezigenerační předěl v IT (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Mezigenerační předěl v IT (2. díl)
Martin Moravec je One Lenovo channel sales leader v Lenovu
Martin Moravec je One Lenovo channel sales leader v Lenovu