Hlavní navigace

Dell: Firmy v datovém paradoxu, sbírají data rychleji, než je dokáží zpracovat

23. 12. 2021
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © AA+W - Fotolia.com
Nadějně vypadají výsledky průzkumu z České republiky, podle kterých se 14 % tuzemských firem řadí mezi tzv. „datové šampiony“, tedy firmy datově zdatné a schopné přeměnit data na informace pomocí patřičných modelů.

Společnost Dell Technologies zveřejnila závěry průzkumu agentury Forrester Consulting, z nichž vyplývá, že více než polovina světových firem je daty zahlcena a neumí s nimi efektivně zacházet.

Nadějně však vypadají výsledky průzkumu z České republiky, podle kterých se 14 % tuzemských firem řadí mezi tzv. „datové šampiony“, tedy firmy datově zdatné a schopné přeměnit data na informace pomocí patřičných modelů.

Paradoxem celé datové problematiky je podle Dellu fakt, že dle průzkumu potřebuje 67 % firem více dat, a zároveň 70 %, často těch stejných firem, uvádí, že shromažďuje data tak rychle, že je nestíhá dostatečně analyzovat a využít.

Dvě třetiny respondentů také uvedly, že jejich podnikání je založeno na datech, a prohlásily, že data jsou „krví jejich organizace“. Pouze 21 % z nich však tvrdí, že dnes s daty nakládají jako s kapitálem a upřednostňují jejich využití v rámci celého podniku.

Skóre datové připravenosti – jak dopadli Češi?

Dle přístupu k shromažďování a využití dat rozdělil průzkum firmy na čtyři skupiny a přinesl jejich poměrové zastoupení v jednotlivých zemích.

První skupinou jsou datoví nováčci (globálně 54 %, v Evropě 56 %, v ČR 56 %). Ti jsou dle průzkumu zahlceni objemem a rozmanitostí dat. Potřebují optimalizovat jak vnitřní procesy a dovednosti, tak i technologickou infrastrukturu.

Druhou jsou datoví technici (globálně 17 %, v Evropě 18 %, v ČR 24 %). Ti už jsou schopni přeměnit data na informace pomocí modelů multicloud/aaS (as-a-Service) a zpracovávat data na okraji sítě. Stále však potřebují optimalizovat dovednosti a firemní kulturu práce s daty.

Následují datoví nadšenci (globálně 17 %, v Evropě 15 %, v ČR 6 %), kteří investovali do dovedností a kultury dat, jsou datově zdatní. Ale potřebují optimalizovat svou IT infrastrukturu, aby byla zajištěna rovnováha s již existujícími dovednostmi.

Na vrcholu jsou pak datoví šampioni (globálně 12 %, v Evropě 11 %, v ČR 14 %). Ti jsou schopni přeměnit data na informace pomocí modelů multicloud/aaS a zpracovávat data na okraji sítě. Zároveň investovali do dovedností a kultury dat, jsou datově zdatní.

Jaké jsou největší překážky?

Průzkum rovněž odhalil, že celých 64 % firem se přiznává, že shromažďují tak velké množství dat, že nemohou dodržet všechny potřebné předpisy a požadavky na bezpečnost.

Celkem 83 % dotázaných pak bojuje s potížemi, jako jsou nedostatečná optimalizace datových úložišť, vysoké náklady na provoz a údržbu úložiště, zastaralá infrastruktura či složité a zastaralé datové procesy, které již neodpovídají aktuálním potřebám.

Podle výzkumu více než 6 z 10 firem věří, že model „as-a-Service“ (aaS) by jim umožnil být agilnější, ale pouze 20 % podniků převedlo většinu svých aplikací a infrastruktury na tento model.

Zdroj: Dell Technologies

Čtěte dále

Petra Heinrich Liedtke je novou viceprezidentkou VMwaru v EMEA
Petra Heinrich Liedtke je novou viceprezidentkou VMwaru v EMEA
Acronis: Rok 2022 přinese útoky na kryptoměny, MSP a cloud
Acronis: Rok 2022 přinese útoky na kryptoměny, MSP a cloud
Soitron: České průmyslové podniky si s digitalizací nedělají hlavu, neřeší jí až pětina z nich
Soitron: České průmyslové podniky si s digitalizací nedělají hlavu, neřeší jí až pětina z nich
STRV v roce 2021 vyrostlo o 18 %, dosáhlo obratu přes 400 milionů korun
STRV v roce 2021 vyrostlo o 18 %, dosáhlo obratu přes 400 milionů korun
Gartner: Dobré zprávy, globální trh IT letos vyroste o 5 %
Gartner: Dobré zprávy, globální trh IT letos vyroste o 5 %
Infor spouští nový Infor Marketplace
Infor spouští nový Infor Marketplace