Hlavní navigace

Eset v loňském roce utržil 433 milionů korun, do budoucna chce více rozvíjet MSP kanál

9. 3. 2021
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © Corgarashu - Fotolia.com
Česká pobočka společnosti v roce 2020 dosáhla druhého nejvyššího obratu ve své historii, nedokázala překonat jen rekordní rok 2019. I proto meziroční pokles o 6 % nevnímá negativně.

Společnost Eset informuje, že v roce 2020 překonala své obchodní cíle. Celkový obrat vývojáře kyberbezpečnostních produktů a řešení v uplynulém roce dosáhl 433 milionů korun.

Z dosažených obchodních výsledků máme, zejména v kontextu toho, čím jsme si všichni prošli, velkou radost. Jsou pro nás ukazatelem toho, že se podařilo zachovat vysokou kvalitu produktů, služeb i uživatelské podpory navzdory složitým omezením,“ říká Filip Navrátil, obchodní ředitel české pobočky Esetu.

Mírný pokles tržeb byl očekávaný

Uplynulý rok podle Esetu přinesl druhý nejvyšší obrat v historii. Lepšího výsledku se podařilo dosáhnout jen v roce 2019, kdy proběhla mimořádná marketingová podpora produktů napříč celým portfoliem. Pokles obratu byl proto očekáváný a plánovaný.

I to je důvod, proč meziroční rozdíl 6 procent nelze vnímat negativně. Počítali jsme s ním i v plánu nastaveným před prvními zmínkami o koronaviru. Zároveň se jedná o druhý nejlepší výsledek za poslední dekádu,“ vysvětluje Navrátil.

Společnost vyzvihuje, že v roce 2020 patřily z obchodního pohledu mezi nejúspěšnější produkty pro ochranu koncových bodů s využitím technologií cloudového sandboxu a EDR řešení Eset Enterprise Inspector.

S ohledem na vývoj pandemie rostla rovněž poptávka po produktu Eset Secure Authentication, který umožňuje bezpečné vícefázové ověření. I u domácích zákazníků mírně rostl zájem o bezpečnostní software.

Významnou měrou se na tomto výsledku podepsaly prodeje licencí a jejich rozšiřování u stávajících zákazníků. To pro mě znamená jediné. Naši zákazníci i v této složité době vnímají bezpečnost svého IT jako důležitou oblast, ať už se jedná o domácí zařízení nebo firemní infrastrukturu,“ dodává Navrátil.

Změny v chování uživatelů

Celospolečenské změny dle Navrátila jen mírně pozměnily skladbu nejúspěšnějších produktů z pohledu tržeb. „Je nutné zmínit, že přestože většina zaměstnanců, kterým to charakter práce umožňoval, začala alespoň po nějakou dobu pracovat z domova,“ podotýká.

Co se ale dle zjištění Esetu mění, je zákaznické chování z pohledu přístupu k bezpečnosti, které se mění k lepšímu. Firmy více vnímají potřebu řešit IT bezpečnost, a to navzdory tomu, že je na trhu limitované množství specialistů na tuto problematiku.

„Odborníků je nedostatek a jejich cena stoupá. Proto zde vidíme významný potenciál v obchodním modelu typu MSP, který přináší řadu benefitů, jak pro zákazníka, tak i pro MSP partnera,“ vysvětluje Navrátil.

Podle něj se jedná zejména o průběžné financování bezpečnostních technologií, flexibilitu těchto služeb, nebo přidanou hodnotu MSP partnera zajištujícího provoz těchto technologií.

Toto je trend, který již na řadě trhů v zahraničí vidíme, a věřím, že pro něj přichází čas i v České republice, kde o něj dlouho nebyl zájem. My jsme na něj připraveni a budeme jej maximálně podporovat,“ říká.

Plány pro další rok

Do nadcházejícího roku Eset vstupuje se zjednodušenou a konsolidovanou nabídkou zejména pro firemní zákazníky. Další prioritou je podpora edukace zákazníků v používání pokročilých technologií ochrany koncových zařízení či zabezpečení přístupů k firemním prostředkům.

Pro letošní rok máme cíl i nadále pokračovat v dlouhodobém růstu, vyšší plány jsou nastaveny především v prodejích nových licencí. Ten hodláme podpořit představením dalších verzí produktů pro firemní i domácí uživatele. Velký růst očekáváme i od produktů pro ochranu cloudové infrastruktury,“ vysvětluje Navrátil.

MMF24

Pro společnost bude rovněž prioritou zachování vysoké zákaznické věrnosti, která se dlouhodobě pohybuje u firemních zákazníků okolo 90 %, u domácích přibližně 70 %. Jednou z cest je další posilování lokálních týmů zákaznické a technické podpory.

Zdroj: Eset

Čtěte dále

TD Synnex rozšiřuje nabídku pro ukládání a zálohování, uzavřel kontrakt s Object First
TD Synnex rozšiřuje nabídku pro ukládání a zálohování, uzavřel kontrakt s Object First
Jak si usnadnit nákup nábytku on-line
Jak si usnadnit nákup nábytku on-line
Gartner: 75 % podniků bude do roku 2028 prioritizovat zálohování aplikací SaaS
Gartner: 75 % podniků bude do roku 2028 prioritizovat zálohování aplikací SaaS
Ceny ChannelWorld Awards 2023 byly rozdány, AT Computers slaví double
Ceny ChannelWorld Awards 2023 byly rozdány, AT Computers slaví double
Jaké příležitosti přinesly značkám mobilní aplikace a nové technologie?
Jaké příležitosti přinesly značkám mobilní aplikace a nové technologie?
Webcast: Bezpečnostní katastrofy v roce 2021 …a jak jsme se (ne)poučili
Webcast: Bezpečnostní katastrofy v roce 2021 …a jak jsme se (ne)poučili