Hlavní navigace

GFI Software: 6 kroků k efektivní správě softwarových aktualizací

17. 10. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © alphaspirit - Fotolia.com
S rostoucím počtem aplikací a mobilních zařízení se zvyšuje i zranitelnost firemních sítí. GFI Software upozorňuje, že k efektivní správě aktualizací je důležité stanovit pravidla pro záplatování i zodpovědnost za identifikaci záplat.

Společnost GFI Software uvádí, že rostoucí počet aplikací, utilit a mobilních zařízení zvyšuje zranitelnost firemních sítí a tím i rizika potenciálních útoků.

K vytvoření efektivního systému pro správu softwarových aktualizací je dle firmy potřeba splnit řadu bodů, které umožní zvýšit zabezpečení firemních IT, snížit rizika napadení a zároveň splnit přísné požadavky ze strany nejrůznějších regulačních nařízení. 

Efektivní správa aktualizací je klíčovou součástí každé strategie kybernetické bezpečnosti,“ říká Zdeněk Bínek, zodpovědný za prodej GFI Software v České republice a na Slovensku.

Systém aktualizací postavený na technických nástrojích umožňující automatizaci procesů záplatování přináší vyšší bezpečnost i produktivitu zaměstnanců, lepší fungování IT infrastruktury, vyšší shodu s regulačními požadavky a v důsledku i nižší náklady.“

Podle zkušeností společnosti GFI Software je seznam kroků k efektivní správě aktualizací následující:

1) Stanovit pravidla pro softwarové záplatování v organizaci

To dle společnosti zahrnuje stanovení rozsahu záplatování, termínů a výjimek, a správu aktualizovaného inventáře aktiv.

2) Stanovit zodpovědnost za identifikaci záplat a jejich distribuci v rámci organizace

GFI Software navrhuje stanovit tým či osobu zodpovědnou za správu rizik, hodnocení zranitelností, testování záplat a jejich instalaci.

3) Ověřovat instalace aktualizací a řešit závady

Efektivní správa aktualizací podle společnosti nezapomíná ani na ověření, které zajistí funkčnost záplat po instalaci, a na řešení případných závad.

4) Automatizovat v co nejvyšší míře

Společnost uvádí, že manuální aplikovaní záplat není dlouhodobě udržitelný́ postup, cestou k efektivní správě je proto automatizovaná aplikace aktualizací, pokud možno vícefázová.

5) Vytvořit si databázi nápravných opatření

Databáze rizik, nápravných opatření a výjimek ze záplatování pomůže udržet přehled a kontrolu nad procesy správy aktualizací.

6) Kontrolovat efektivitu systému pro správu aktualizací

Channelworld_ozveny

GFI Software vysvětluje, že výkonnost systému lze měřit průběžným vyhodnocováním např. vyspělosti systému pro správu záplatování, nákladů na zavedení a provoz systému, a shody s regulačními požadavky.

Zdroj: GFI Software

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Webcast: Bezpečnostní katastrofy v roce 2021 …a jak jsme se (ne)poučili
Webcast: Bezpečnostní katastrofy v roce 2021 …a jak jsme se (ne)poučili
Reportáž: Dusíková show a spousta novinek na eD Expo 2024
Reportáž: Dusíková show a spousta novinek na eD Expo 2024
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně
Jak si usnadnit nákup nábytku on-line
Jak si usnadnit nákup nábytku on-line
Zažijte revoluci v cloudovém byznysu, zapojte se do distribuce Microsoft ERP Packages
Zažijte revoluci v cloudovém byznysu, zapojte se do distribuce Microsoft ERP Packages
GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů
GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů