Hlavní navigace

Heureka: Česká e-commerce mezi červnem a zářím povzbudivě rostla

10. 10. 2024
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Depositphotos
I třetí čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující růst v oblasti e-commerce, snížila se však průměrná hodnota objednávky. Většina spotřební elektroniky navíc zůstala v červených číslech.

Podle dat společnosti Heureka Group se tuzemské e-commerce v třetím čtvrtletí podařilo navázat na pozitivní trend předchozích dvou kvartálů. Celkové tržby v období od června do září podle Heureka eCommerce Insideru stouply o 5 %, zároveň se však mírně snížila průměrná hodnota objednávky na 1 389 Kč.

Odborníci uvádí, že ačkoli byl srpen kvůli letním dovoleným nejslabším měsícem, září přineslo oživení trhu a zájmu zákazníků. Silná zářijová čísla, podpořená podzimními slevovými akcemi, zajistila lepší celkové výsledky ve srovnání s loňským rokem.

Data společnosti Heureka potvrdila, že česká ekonomika ožívá. E-commerce sektor však mohl dosáhnout lepšího výsledku, pokud by nedošlo ke zpomalení zájmu zákazníků o online nákupy v hlavních prodejních kategoriích, jako je třeba spotřební elektronika,“ uvedl David Chmelař, generální ředitel Heureka Group.

Prodeje ovládly rozmary počasí

Heureka si povšimla, že solární boom se nevyhnul ani Česku. Solární a fotovoltaické komponenty, které vzrostly o úctyhodných 462 %, se již podruhé staly nejúspěšnější kategorií čtvrtletí. Slunce hrálo velkou roli i v dalších online nákupech.

V důsledku extrémně teplého léta zaznamenaly produkty jako mobilní klimatizace nárůst poptávky o 38 % a domácí ventilátory o 32 %. Následné letní přemnožení hmyzu vedlo k růstu zájmu o lapače a odpuzovače o 44 %.

Po slunci přišla bohužel voda a kvůli zářijovým povodním se zvýšila poptávka po záložních zdrojích energie, kdy například elektrocentrály zaznamenaly nárůst o 90 %. S povodněmi souvisí i růst vyhledávání odvlhčovačů vzduchu, které poskočily o 62 %.

Nedařilo se spotřební elektronice

Analýza rovněž ukázala, že největší pokles zaznamenaly herní konzole s propadem o 48 %. Na trhu není žádný nový model a poptávka zdá se být nasycena, všímají si odborníci. Oproti loňskému roku klesala i další spotřební elektronika.

ICTS24

Zájem o mobilní telefony klesl přes léto o 19 %, u chytrých hodinek pak o 25 %. Jindy silná kategorie sluchátek klesla přes léto o 14 %. Zákazníci viditelně vyčkávají na novinky, které budou uvedeny na podzim, v dalším čtvrtletí před Vánocemi.

Vybrané klesající kategorie 

Q3/24 vs Q3/23

herní konzole

–48 %

elektrokoloběžky

–26 %

chytré hodinky

–25 %

mobilní telefony

–19 %

sluchátka

–14 %

Zdroj: Heureka Group

Čtěte dále

IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu
IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu
Kulatý stůl o networkingu: Wi-Fi 7 a NIS 2. Průlom, nebo hype?
Kulatý stůl o networkingu: Wi-Fi 7 a NIS 2. Průlom, nebo hype?
ComSource: Objem DDoS útoků na české firmy dlouhodobě stagnuje
ComSource: Objem DDoS útoků na české firmy dlouhodobě stagnuje
ČMIS: IT sektor je na NIS2 připraven, řada firem nikoli
ČMIS: IT sektor je na NIS2 připraven, řada firem nikoli
Comguard se stává součástí portfolia MAM Private Equity Fund
Comguard se stává součástí portfolia MAM Private Equity Fund
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group