Hlavní navigace

IDC: Domácnosti chtějí být chytré, globální trh poroste do roku 2023 dvouciferným tempem

15. 7. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © nyul - Fotolia.com
Chytré reproduktory táhnou růst, v roce 2023 se však projeví nasycenost trhu a také fakt, že výrobci začnou implementovat inteligentní hlasové funkce i do ostatních zařízení pro chytrou domácnost.

Společnost IDC uvádí, že celosvětový trh zařízení pro chytrou domácnost vystřelil v prvním kvartálu 2019 meziročně o 37,3 % procenta na 168,6 milionů kusů. Vývoj podporuje zejména neustále rostoucí zájem o propojená domácí zařízení.

Největší růst si připsala kategorie chytrých reproduktorů, která posílila o 37,3 % na 23,2 milionu kusů. Kategorii i nadále vládne Amazon, jenž ve sledovaném období prodal 5,1 milionů zařízení, následovaný Googlem s 4,1 miliony.

Vzestup chytrých reproduktorů – a v poslední době i chytrých displejů – otevřela trh zařízení pro chytrou domácnost širšímu spektru zákazníků,“ vysvětluje Jitesh Ubrani z IDC. „Amazon i Google neustále vylepšují funkce svých hlasových asistentů.“

Jeden a půl miliardy chytrých zařízení v roce 2023

Analytická společnost v tomto kontextu odhaduje, že letos se celosvětově prodá 840,7 milionu zařízení pro chytrou domácnost. Do roku 2023 by toto číslo mělo vyrůst na 1,46 miliardy kusů s průměrným ročním růstem o 14,9 %.

Skrytým hnacím motorem trhu jsou služby,“ vysvětluje Adam Wright z IDC. „Marže z prodeje jednotlivých zařízení totiž postupně klesají. Spotřebitelé budou navíc ve větší míře klást důraz na rozsah a kvalitu služeb, jež zařízení nabízejí.“

IDC dodává, že nejsilnější kategorií budou zařízení pro videozábavu, které v roce 2023 budou tvořit 29 % všech prodaných přístrojů pro chytrou domácnost. Růst kategorie podpoří například i uvedení televizorů s rozlišením 8K.

Bezpečnostní zařízení jako chytré kamery, zámky či zvonky budou tvořit 23,9 % prodejů a do roku 2023 by měly růst v průměru o 20,8 % ročně. Projeví se i nasycenost mezi chytrými reproduktory – tato kategorie by v roce 2023 měla posílit jen o 4,7 %.

Chytré reproduktory podle analytické společnosti o silnější růst připraví i fakt, že výrobci začnou zabudovávat inteligentní hlasové funkce i do ostatních zařízení pro chytrou domácnost – od televizorů přes termostaty až po osvětlení.

Tabulka – Prognóza vývoje prodeje podle typu zařízení v letech 2019-2023 (miliony kusů)

CS24

Kategorie

Prodej 2019

Podíl 2019

Prodej 2023

Podíl 2023

CAGR 

'19–'23* 

video

346,5

41,2 %

424,4

29,0 %

5,2 %

zabezpeční

163,9

19,5 %

349,3

23,9 %

20,8 %

audio

138,5

16,5 %

206,2

14,1 %

10,5 %

ostatní

191,7

22,8 %

483,7

33,0 %

26,0 %

Celkem

840,7

100,0 %

1 463,5

100,0 %

14,9 %

* složená roční míra růstu

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Jan Duda (PCV Computers): Jak získat marži na malé firmě?
Jan Duda (PCV Computers): Jak získat marži na malé firmě?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Reportáž: Jak si ochočit umělou inteligenci se Zebra systems
Reportáž: Jak si ochočit umělou inteligenci se Zebra systems
ComSource: Průměrný uživatel internetu využije denně 4,2 GB dat
ComSource: Průměrný uživatel internetu využije denně 4,2 GB dat