Hlavní navigace

IDC: Globální trh nositelné elektroniky v 3Q vyrostl o desetinu, hodinky vytlačují náramky

10. 12. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © AA+W - Fotolia.com
Pandemická poptávka spotřebitelů přinesla výrobcům nositelné elektroniky růst v průměru o 9,9 %. Popularita chytrých hodinek upozaďuje prodeje chytrých náramků.

Společnost IDC uvádí, že celosvětové dodávky nositelné elektroniky ve třetím čtvrtletí 2021 posílily o 9,9 % na 138,4 milionu kusů. Nejsilnější kategorie, sluchátka, ve sledovaném období vyrostla o 26,5 % a aktuálně tvoří bezmála dvě třetiny trhu.

Analytici poukazují na to, že ačkoli pandemie vzbudila zájem o monitorování zdraví a kondice, chytré hodinky a náramky se ve třetím kvartálu potýkaly s mírnými problémy v dodavatelském řetězci.

Spotřebitelská poptávka se pomalu přesouvá od náramků k hodinkám, protože spotřebitelé mají rostoucí zájem o výkonnější zařízení,“ komentuje Jitesh Ubrani z IDC. „Situaci nahrává také fakt, že se stále zmenšuje cenový rozdíl mezi oběma kategoriemi.“

Nositelná zařízení na zápěstí, jež představují 34,7 % trhu, ve sledovaném období oslabila; kategorie chytrých hodinek ovšem vyrostla o 4,3 %. Vysoké popularitě se těší zejména dětské hodinky, hodinky na cvičení či hybridní hodinky.

Apple neotřesitelně na výsluní

Co se jednotlivých výrobců týče, první příčku ve třetím kvartálu obsadil Apple, a to i přes 35,3% propad dodávek hodinek Apple Watch. Vedoucí postavení na trhu si výrobce upevnil zejména díky popularitě sluchátek AirPods a Beats.

Dvouciferný růst si ve sledovaném období připsal druhý Samsung, jenž těží z úspěchu nově uvedených hodinek Galaxy Watch 4 Series. O 23,8 % se naopak meziročně propadlo Xiaomi, jež sklouzlo na třetí příčku.

V kategorii sluchátek se daří rovněž Huawei, které navzdory 5% poklesu na poli chytrých náramků a hodinek dokázalo celkově vyrůst o 3,7 %. Páté místo obsadila indická značka Imagine Marketing, jež díky intenzivnímu marketingu a výrobce cenově dostupných produktů posílila o 206,4 %.

Tabulka – Výsledky největších výrobců v 3Q21 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q21

Podíl 3Q21

Prodej 3Q20

Podíl 3Q20

Meziroč. změna

1. Apple

39,8

28,8 %

41,3

32,8 %

-3,6 %

2. Samsung

12,7

9,2 %

11,2

8,9 %

13,8 %

3. Xiaomi

12,7

9,2 %

16,7

13,2 %

-23,8 %

4. Huawei

10,9

7,9 %

10,5

8,4 %

3,7 %

5. Imagine Marketing

10,0

7,2 %

3,3

2,6 %

206,4 %

ostatní

52,2

37,7 %

42,9

34,1 %

21,6 %

Celkem

138,4

100,0 %

125,9

100,0 %

9,9 %

Zdroj: IDC

Graf – Podíl chytré elektroniky podle kategorie v 3Q21

Cloud22

Graf – Podíl chytré elektroniky podle kategorie v 3Q21

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Heureka: Česká e-commerce se blíží úrovni loňského roku
Heureka: Česká e-commerce se blíží úrovni loňského roku
VMware: Vývojáři by měli mít i obchodní dovednosti, podniky na ně v inzerátech zapomínají
VMware: Vývojáři by měli mít i obchodní dovednosti, podniky na ně v inzerátech zapomínají
Gartner: Globální dodávky PC letos klesnou bezmála o desetinu
Gartner: Globální dodávky PC letos klesnou bezmála o desetinu
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference