Hlavní navigace

IDC: Globální trh VR a AR výrazně poroste, pomáhá i pandemie

18. 11. 2020
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: @ db - Fotolia.com
Investice do virtuální a rozšířené reality by do roku 2024 měly stoupat v průměru o 54 % ročně. Technologie zažívají největší rozmach v oblasti školení a zábavy, výrazně se o ně ale zajímá i bankovní sektor.

Společnost IDC vydala upravenou prognózu pro celosvětový trh výdajů na virtuální (VR) a rozšířenou (AR) realitu. V aktuální předpovědi sice snížila odhad růstu, i tak ale zůstává pozitivní.

Trh by měl do roku 2024 růst v průměru o 54 % ročně a na konci prognózovaného období dosáhnout hodnoty 72,8 miliardy dolarů. V letošním roce má přitom podle odhadů analytiků vyrůst na něco málo přes 12 miliard.

Rok 2020 byl pro trh VR a AR zlomovým,“ poukazuje Stacey Soohoová z IDC. „Podniky a organizace napříč všemi vertikálními odvětvími ve zvýšené míře reagují na bezprecedentní potřebu po rozšířené, smíšené a virtuální realitě.“

Technologie i nadále nejčastěji nacházejí využití pro školení a výměnu know-how; dostává se však i do oblastí, které do značné míry vyžadují osobní interakce, od virtuálních prohlídek realit až po předvádění zboží v maloobchodu.

Školení a zábava v čele...

IDC uvádí, že mezi největší oblasti komerčního využití VR a AR budou v roce 2024 patřit školení (4,1 miliardy dolarů), průmyslová údržba (4,1 miliardy) a maloobchodní prodej (2,7 miliardy).

Ve spotřebitelském segmentu povede VR gaming, AR gaming a sledování videa s prvky virtuální reality. Tyto tři případy využití by v roce 2024 měly dohromady vygenerovat tržby ve výši 17,6 miliardy dolarů.

Mezi případy využití, u kterých dojde do konce prognózovaného období k nejrychlejšímu růstu tržeb, podle analytiků patří interní videografie (v průměru o 101 % ročně) a správa dodávek zásilek a balíků (o 100,5 % ročně.)

... ale největší hlad po AR/VR mají banky

Z hlediska jednotlivých odvětví analytici odhadují, že nejrychleji porostou výdaje v bankovním sektoru (v průměru o 126,7 % ročně) následované federálním/vládním sektorem (o 102,5 % ročně).

Očekává se, že spotřebitelské výdaje do roku 2024 porostou v průměru o 34,1 % ročně. Nejvíce bude na konci prognózovaného období investovat maloobchod (7,3 miliardy dolarů), následovaný diskrétní a procesní výrobou (5,9, resp. 5,1 miliardy).

Z technologického úhlu pohledu budou přibližně dvě třetiny všech výdajů do roku 2024 tvořit zařízení. Na software padne zhruba čtvrtina investic a nejrychlejší růst si připíšou konzultační služby a systémové integrace (v průměru o 77,3 %, resp. 90,7 % ročně).

Do AR a VR se podle analytiků bude nejvíce investovat v Číně, ačkoli její podíl na celkových výdajích bude klesat. Zatímco letos by měl přesáhnout 50 %, v roce 2024 by to mělo být jen něco přes 36 %.

Druhým největším regionem budou Spojené státy americké, které se díky silnému růstu výdajů (v průměru o 75,1 % ročně) budou na Čínu rychle dotahovat, následované západní Evropou, jež by měla posilovat v průměru o 72,8 % ročně.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

ChannelWorld konečně v novém!
ChannelWorld konečně v novém!
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Arrow Electronics uzavírá smlouvu se společností AvePoint pro region EMEA
Arrow Electronics uzavírá smlouvu se společností AvePoint pro region EMEA
Ondřej Havlík je výkonným ředitelem TTC Marconi
Ondřej Havlík je výkonným ředitelem TTC Marconi