Hlavní navigace

IDC: Internet v roce 2013? Čínský a indický

10. 2. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Počet uživatelů internetu roste, stejně jako počet zařízení, která ho umožňují. Podle zprávy analytické společnosti IDC použila internet v roce 2009 čtvrtina světové populace. Jaká jsou očekávání v oblasti dalšího rozvoje světové online stítě?

Z celkového počtu uživatelů využívajích internet jich více jak 624 milionů provedlo v roce 2009 online platbu v celkové hodnotě 8 bilionů dolarů. Do roku 2013 se podle analytiků tato částka zdvojnásobíV roce 2009 využílo internet více jak 1,6 miliard uživatelů, tedy zhruba čtvrtina světové populace. Do roku 2013 má tento počet vzrůst podle odhadů na 2,2 miliardy, tj. více jak třetinu všech lidí na planetě Zemi.

Pro přístup k internetu bylo v loňském roce využito více jak 1,6 miliard zařízení (počítače, mobilní telefony a herní konzole) a tento počet se má do roku 2013 zvýšit na hranici převyšující 2,7 miliardy zařízení. Růst budou zajišťovat především mobilní telefony, smartphony a další zařízení s Wi-Fi.

Čína je nadále zemí s největším počtem uživatelů internetu. V  v roce 2009 používalo internet 359 milionů lidí a do 3 let jich má být více jak 566 milionů. USA vykázaly 261 milionů aktivních uživatelů a v roce 2013 jejich počet podle analytiků stoupne na 280 milionů. Nejrychleji rostoucí zemí, co do počtu online uživatelů, se stane Indie. Během následujících 3 let jejich množství zdvojnásobí.

Rychlý rozvoj pokračuje

USA za loňský rok stále drží prvenství v nejvyšším počtu připojených zařízení, Čína už má ovšem nejvíce mobilních zařízeních využívající internet. Počet zařízení v Indii poroste podle analytiků úměrně se zvyšujícím se počtem uživatelů.

Z celkového počtu uživatelů internetu jich více jak 624 milionů provedlo v roce 2009 online platbu. Hodnota transakcí činila 8 bilionů amerických dolarů (B2B a B2C) a také tato částka se podle IDC do roku 2013 zdvojnásobí.

MMF24

Celosvětové výdaje na online reklamu vyšplhaly v roce 2009 na hodnotu téměř 61 miliard dolarů, což představuje více jak 10 % z celkových výdajů na reklamu. V roce 2013 podle analytiků přesáhnou výdaje hranici 100 miliard dolarů a z celkového podílu utrhnou téměř 15 %.

Zdroj: IDC (prosinec, 2009)

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Reportáž: Velká cena Zaječí v podání Zebra systems
Reportáž: Velká cena Zaječí v podání Zebra systems
IDC: Trápení nekončí, globální trh tiskových zařízení propadl o 17,6 %
IDC: Trápení nekončí, globální trh tiskových zařízení propadl o 17,6 %
HP ocenilo nejlepší servisní partnery v České republice
HP ocenilo nejlepší servisní partnery v České republice
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci