Hlavní navigace

IDC: Software a služby potáhnou růst IT investic v segmentu SMB

31. 7. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © arahan - Fotolia.com
Globální investice malých a středních firem do hardwaru, softwaru a služeb vyrostou podle analytiků z 568 miliard dolarů v roce 2017 na 676 miliard v roce 2021. Hlavní podíl na tom budou mít software a služby.

Společnost IDC ve své nové prognóze předpovídá, že SMB (malé a střední podniky s 1 až 99, resp. 100 až 999 zaměstnanci) v roce 2017 celosvětové investují bezmála 568 miliard dolarů do IT, přičemž v roce 2021 tato částka dosáhne 676 miliard dolarů.

Celkově mají investice malých a středních firem ve sledovaném období růst o průměrně 4,5 % ročně, což je podle IDC přibližně o dva procentní body více, než o kolik poroste HDP napříč globálními regiony.

Analytici hovoří o rostoucím zájmu malých a středních podniků o řešení, která zvýší produktivitu zaměstnanců a vylepší pozici firmy na trhu. Firmy podle IDC kombinují řešení akutních problémů a dlouhodobější strategie, což je směřuje vstříc digitální transformaci.

Hardware ustoupí softwaru a službám

Investice mají být v roce 2017 rozděleny poměrně rovným dílem mezi tři hlavní kategorie – hardware, software a IT služby – jež budou společně tvořit 85 % veškerých investic. O něco více peněz má letos putovat do hardwaru, ale v roce 2019 jej mají druhé dvě kategorie předběhnout.

Zbylých 15 % celkových investic bude vynaloženo na obchodní služby, jež mají ve sledovaném období vykázat nejvyšší průměrný růst, konkrétně o 7,1 % ročně. Silně mají růst také investice do softwaru, a sice o 6,9 %.

Řešení pro řízení zdrojů (ERM), vztahů se zákazníky (CRM) a obsahové aplikace mají tvořit největší část investic do softwaru. Klíčovými oblastmi však podle IDC budou také nástroje pro vývoj aplikací a software pro systémovou infrastrukturu.

Nejvíce budou investovat firmy střední velikosti

Pokud jde o hardware, bezmála polovinu prostředků (49,6 %) spolkne v roce 2017 nákup PC a periferií. Tento podíl však má během sledovaného období klesat a v roce 2021 má činit pouze 43,3 %. Lze usuzovat, že malé a střední firmy se více zaměří na mobilní zařízení.

KL24

IDC dodává, že příležitosti pro prodejní kanály se během sledovaného období najdou napříč regiony a u firem všech velikostí, nejvíce jich však nabídnou firmy o 100 až 499 zaměstnancích, které se mají postarat o 38 % veškerých investic v letech 2016-2021.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
ComSource: Průměrný uživatel internetu využije denně 4,2 GB dat
ComSource: Průměrný uživatel internetu využije denně 4,2 GB dat
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Reportáž: Jak si ochočit umělou inteligenci se Zebra systems
Reportáž: Jak si ochočit umělou inteligenci se Zebra systems
Jan Duda (PCV Computers): Jak získat marži na malé firmě?
Jan Duda (PCV Computers): Jak získat marži na malé firmě?