IDC: tablety a e-čtečky zažily v roce 2010 boom

25. 1. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ve třetím čtvrtletí 2010 se prodalo po celém světě 4,8 milionu tabletů. Při srovnání s rokem 2010 to představuje meziroční nárůst o 45,1 %. E-čteček se prodalo o 40 % více, rovných 2,7 milionu. Jaké jsou výhledy analytiků IDC pro následující roky?

Jako čtečku knih, lze používat také tablet, ale stále se najdou zákazníci, kteří ocení výhody jednoúčelových e-čtečekProdejní čísla dokazují, že Apple se svým iPadem nastartoval trh mediálních tabletů. V téměř 90 % všech prodaných tabletů si spotřebitelé odnesli právě iPad. Apple zatím tomuto segmentu dominuje, ale ostatní výrobci přicházejí s tablety postavenými na Androidu, jako je Samsung Galaxy Tab, Motorola Xoom nebo PlayBook od RIMu. Podíl Applu tak může podle analytiků poklesnout.

Analytici odhadují, že v průběhu roku 2010 se prodalo celkem 17 milionů tabletů a v letošním roce  počet prodaných kusů vzroste na 44,6 milionu, z čehož se 40 % prodá jen v USA. O rok později počet prodaných tabletů dosáhne podle odhadů téměř 71 milionů.

ICTS24

Čtečky proti nebo vedle tabletů?

Jedničkou na trhu e-čteček je Amazon se svým Kindlem. Ve třetím čtvrtletí prodal 1,1 milionu kusů a ovládl 41,5 % trhu. Druhý se umístil Pandigital s 16,1 % podílem, který kromě e-čteček založených na e-papíru vyrábí také zařízení s LCD displeji. V těsném závěsu jej následuje Barnes and Noble se čtečkami Nook, jenž v současné době dodává pouze na americký trh. Dařilo se čtvrtému Sony s více jak 200 tisíci prodanými kusy a 8,4 % následované čínským Hanvonem s 8,2 %. Ostatní výrobci představují zbývajících 10,4 %.

V roce 2010 se podle analytiků prodalo 10,8 milionu e-čteček. V následujících letech jejich prodeje tolik neporostou jako u tabletů, které je zřejmě budou nahrazovat. Stále se ale jistě najdou uživatelé, kteří výhody e-čteček ocení. V roce 2011 se prodeje podle IDC zvednou na 14,7 milionu a o rok později na 16,6 milionu.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová posilují marketing Samsungu v ČR a SR
Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová posilují marketing Samsungu v ČR a SR
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Canalys: Trh tabletů před vánoční sezonou vyrostl o 11 %
Canalys: Trh tabletů před vánoční sezonou vyrostl o 11 %
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
SWS získala distribuční smlouvu na spotřební materiál HP
SWS získala distribuční smlouvu na spotřební materiál HP
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci