Hlavní navigace

Infografika: Na jakých zařízení si cílová skupina prohlédne vaše zboží či reklamu

29. 11. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Scanrail - Fotolia.com
Agentura Aitom zveřejnila výsledky průzkumu, který zkoumal preference ve výběru zařízení pro surfování po webu. Nepřekvapí, že panují poměrně výrazné rozdíly z hlediska věku, příjmu, ale i pohlaví.

Digitální agentura Aitom se ve svém nejnovějším výzkumu zaměřila na typy zařízení, které lidé v ČR používají k připojení k internetu. Výsledky ukázaly, že volbu zařízení nejvíce ovlivňuje pohlaví, věk a výše příjmu. Největší oblibě se však těší chytré telefony.

Tablet používají ženy i muži ve stejné míře (4 %), malý rozdíl je také u notebooku (muži 32 %, ženy 27 %). Až 49 % žen se připojuje k internetu přes telefon, zatímco u mužů je toto číslo o 10 % nižší. Mužům vyhovuje také stolní počítač (25 %), zatímco u žen se toto zařízení těší nižší oblibě (18 %).

Výsledky výzkumu dokazují, že je potřeba počítat při tvorbě webů a reklamy i s mobily. Vytížení lidé si postupně zvykají pracovat i cestou do práce, na mobilech tak třeba vybírají dodavatele, hledají informace či pročítají reference,” uvedl Tomáš Odl, vedoucí vývoje v Aitomu.

Dalším rozhodujícím činitelem je věk, přičemž největší rozdíly panují pávě u chytrých telefonů. Ty využívá až 61 % lidí mezi 18-29 lety, 46 % lidí ve skupině 30-44 let a pouze 24 % lidí ve věku 45-50 let.

Výrazné rozdíly lze ale nalézt i u stolních počítačů, tam je posloupnost přesně opačná. Nejaktivnějšími uživateli jsou lidé mezi 45-50 lety (39 %), poté skupina 30-44 let (17 %) a až nakonec lidé mezi 18. a 29. rokem života (11 %).

Nejmenší rozdíly společnost našla v případě notebooků, čísla se pohybují okolo 30 %. Ve skupině mezi 18-29 jde o 24 %, v kategorii od 30 do 44 let o 31 % a mezi lidmi v rozmezí 45-50 let se našlo jen 33 % uživatelů.

Na výběr zařízení má poté vliv také osobní příjem, stále zde však platí pořadí smartphone - notebook - stolní počítač. Lidé s příjmem do 20 tisíc měsíčně volí k připojení nejčastěji chytrý telefon (45 %), podobně jsou na tom uživatelé s výdělkem mezi 30 až 50 tisíci (50 %).

Přenosné notebooky více používá skupina s příjmem do 20 tisíc (29 %), lidí s měsíčním výdělkem mezi 30 až 50 tisíci je ale jen o 2 % méně. Stejný rozdíl panuje i v případě stolních počítačů. Ty používá pouze 22 % lidí s měsíčním příjmem do 20 tisíc, a 20 % uživatelů s vyšším výdělkem.

Infografika – Jak se připojujeme k internetu

Aitom - Jak se připojujeme k internetu

Výzkum zpracovala agentura STEM/MARK na vzorku 511 respondentů.

Zdroj: Aitom

Čtěte dále

Jak pandemie a trendy mění spolupráci vendora a distributora
Jak pandemie a trendy mění spolupráci vendora a distributora
Tech Data obdržela uznání od společností Microsoft a HPE
Tech Data obdržela uznání od společností Microsoft a HPE
Heureka: Obrat e-commerce ve třetím čtvrtletí skončil 5 % pod loňskem
Heureka: Obrat e-commerce ve třetím čtvrtletí skončil 5 % pod loňskem
iStyle v Praze otevře první prodejnu Apple Premium Partner
iStyle v Praze otevře první prodejnu Apple Premium Partner
VMware představuje nové možnosti programu VMware Partner Connect
VMware představuje nové možnosti programu VMware Partner Connect
Dejte vysvědčení svým výrobcům a distributorům v ChannelWorld Awards 2018
Dejte vysvědčení svým výrobcům a distributorům v ChannelWorld Awards 2018