Hlavní navigace

Konkurence: Anect získal certifikaci ISO/IEC 20000. K čemu slouží?

30. 7. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Anect, systémový integrátor, v červenci získal certifikaci podle normy ISO/IEC 20000, která je celosvětovým standardem v oblasti řízení ICT služeb. Jaké výhody od certifikace přináší pro zákazníky a samotné poskytovatele služeb?

Mezi hlavní výhody certifikace ISO/IEC 20000 patří podle Anectu efektivní řízení IT služebCertifikát Anectu vydal mezinárodní certifikační orgán Det Norske Veritas (DNV). Integrátor přitom dle svých slov stál již u samého počátku zavádění této normy v České republice - před třemi lety připravil návrh její české verze pro Český normalizační institut.

„V současnosti je certifikace ISO/IEC 20000 nutnou podmínkou u některých zakázek v soukromém i veřejném sektoru a do budoucna očekáváme, že ji od dodavatelů IT služeb budou zákazníci požadovat zcela automaticky. Certifikace potvrzuje, že naše interní procesy jsou v souladu s nejlepšími praktikami řízení ICT služeb a je tak pro zákazníka jednoznačnou garancí kvality," uvedl v tiskovém oznámení Jaroslav Hloušek, generální ředitel společnosti Anect.

Norma Managementu služeb informačních technologií (ISO/IEC 20000) vychází z britské normy BS 15000 a je sladěna s procesním přístupem stanoveným britským vládním úřadem pro obchod (OGC) v metodice ITIL (IT Infrastructure Library). Do poskytování IT služeb zavádí principy procesního řízení, definování, měření a vyhodnocování kvality služeb zákazníkům a jejich neustálé zlepšování. V českém prostředí jde o relativně novou normu, která byla publikována v roce 2006.

„Certifikovaných firem u nás zatím není mnoho, jde v první řadě o samotné dodavatele ICT služeb. Norma ISO/IEC 20000 je ale vhodná i pro firmy z jiných oborů, které mohou certifikovat své vlastní IT oddělení a zajistit si odpovídající standardy procesů a služeb poskytovaných svými zaměstnanci," napsal dále Jaroslav Hloušek.

Výhody ISO/IEC 20000

Anect dále v tiskovém oznámení shrnul hlavní výhody certifikace ISO/IEC 20000 pro její držitele i zákazníky.

Účelem certifikace je zavedení důsledných postupů v oblasti IT služeb a infrastruktury a celkově efektivní řízení IT služeb. To podle integrátora přináší výhody především pro zákazníky a odběratele, se kterými musí mít certifikovaný dodavatel IT služeb sjednány jasně definované ukazatele pro vyjádření kvality služeb a všechny případné odchylky od stanovených parametrů s nimi musí být pravidelně a řádně projednávány.

Mezi další výhody většina organizací údajně řadí také minimalizaci výpadků s podstatným zvýšením kvality IT podpory a dostupnost IT služeb či standardizaci procesů, která umožní rychlé přizpůsobení informačních technologií změnám v podnikání nebo rozdílným požadavkům zákazníků.

Přínosem pro společnost, která IT služby poskytuje, jsou podle Anectu vylepšené a modernizované IT procesy, ale též postupné snižování nákladů díky vyšší produktivitě, zkoordinování informačních technologií s obchodními cíli a využití osvědčené soustavy postupů a metod.

 

Čtěte dále

Jaroslav Hrdinka je technickým ředitelem společnosti ČMIS
Jaroslav Hrdinka je technickým ředitelem společnosti ČMIS
Co dělat, když Windows Server už nestačí
Co dělat, když Windows Server už nestačí
IDC: Rozšířená a virtuální realita do roku 2026 skokově porostou
IDC: Rozšířená a virtuální realita do roku 2026 skokově porostou
Editorial: Vychází nový ChannelWorld aneb Služby a bezpečná data
Editorial: Vychází nový ChannelWorld aneb Služby a bezpečná data
Seyfor: Dva ze tří zaměstnanců v ČR občas válčí s firemními programy
Seyfor: Dva ze tří zaměstnanců v ČR občas válčí s firemními programy
Ostravské komunikace „jedou“ na HPE SimpliVity
Ostravské komunikace „jedou“ na HPE SimpliVity