Hlavní navigace

Mediaresearch: Čeští muži v e-shopech nejčastěji nakupují elektroniku, ženy oblečení

6. 11. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © goodluz - Fotolia.com
Kromě pohlaví hraje roli například věk. Dražší zboží (počítače, elektronika, bílá technika apod.) si v e-shopech pořizují spíše starší uživatelé. Ti mladší zase nakupují častěji.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) připravila ve spolupráci s agenturou Mediaresearch průzkum, který se zaměřil na sortiment, který v e-shopech nejčastěji nakupují čeští muži a ženy. Výsledky byly očekávatelné – zatímco ženy nejčastěji objednávají oblečení a boty (62 %), muži volí počítače (53 %).

Výsledky nejsou nikterak překvapivé. Ženy si objednávají nejčastěji oblečení nebo produkty pro zdraví a krásu, muži volí výpočetní techniku a mobily. Zajímavé ale může být, jak s těmito výsledky naloží internetové obchody,“ uvedl k výsledkům výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Průzkum dále odhalil, že Češi ve věku 25 – 34 let nakupují na internetu nejčastěji, zejména pak oblečení. Naopak uživatelé ve věkových kategoriích 45 – 54 a 55+ nakupují méně často, ale zato převážně dražší zboží – počítače, bílé zboží a mobilní zařízení.

Graf – Nejčastěji nakupovaný druh zboží podle pohlav

Zdroj: APEK


Průzkumu se účastnilo 1750 respondentů reprezentujících českou internetovou populaci.

Zdroj: APEK

Čtěte dále

Novinky od MMD: Zaměřeno na vášnivé hráče
VMware představuje nové možnosti programu VMware Partner Connect
VMware představuje nové možnosti programu VMware Partner Connect
Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
Gartner: Globální trh PC v posledním kvartálu klesl, za celý rok ale vyrostl o desetinu
Gartner: Globální trh PC v posledním kvartálu klesl, za celý rok ale vyrostl o desetinu
iStyle v Praze otevře první prodejnu Apple Premium Partner
iStyle v Praze otevře první prodejnu Apple Premium Partner
Heureka: Obrat e-commerce ve třetím čtvrtletí skončil 5 % pod loňskem
Heureka: Obrat e-commerce ve třetím čtvrtletí skončil 5 % pod loňskem