Hlavní navigace

Microsoft se naplno vrhá do gamingu, kupuje Activision Blizzard

18. 1. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: @ yellowj - Fotolia.com
Skrz obří transakci v hodnotě téměř 69 miliard dolarů se Microsoft stane třetí největší herní společností na světě. Gaming podle něj bude hrát klíčovou roli při budování metaversových platforem.

Microsoft oznámil, že v rámci obří akvizice převezme herní společnost Activision Blizzard, která stojí za legendárními tituly, jako jsou Call of Duty, Diablo, Halo, Warcraft a mnoho dalších. Transakce bude mít hodnotu bezmála 69 miliard dolarů.

Microsoft uvádí, že chce tímto krokem posílit svůj růst v oblasti počítačového, konzolového, mobilního i cloudového gamingu. Po dokončení akvizice se podle svých slov stane třetí největší herní společností na světě po Sony a Tencentu.

Gaming je dnes nejdynamičtější a nejzajímavější kategorií zábavy napříč všemi platformami a zároveň bude hrát klíčovou roli ve vývoji metaversových platforem,“ nastínil důvody akvizice CEO Microsoftu Satya Nadella.

Kromě samotné společnosti Activision Blizzard a jejích deseti tisíc zaměstnanců si Microsoft pořídil také komunitu 400 milionů aktivních hráčů, které bude chtít integrovat do své služby Game Pass. Ta má nyní „pouze“ 25 milionů uživatelů.

Cloud22

Akvizici schválila představenstva obou společností a nyní je v rukou příslušných regulátorů. Microsoft očekává, že transakce bude dokončena během příštího fiskálního roku.

Zdroj: Microsoft

Čtěte dále

Salesforce kupuje Troops.ai, stane se součástí řešení Slack
Salesforce kupuje Troops.ai, stane se součástí řešení Slack
Jan Janík je innovation thought leader v IdeaSense
Jan Janík je innovation thought leader v IdeaSense
PCV Computers je distributorem značky Ruijie
PCV Computers je distributorem značky Ruijie
Salesforce: Pro téměř 90 % zákazníků je zážitek stejně důležitý jako produkt či služby
Salesforce: Pro téměř 90 % zákazníků je zážitek stejně důležitý jako produkt či služby
Eset: Kyberzločinci využili k odcizení hesel malware, kterým útočili i na Ukrajině
Eset: Kyberzločinci využili k odcizení hesel malware, kterým útočili i na Ukrajině
IDC: Globální výdaje na digitální transformaci se letos vyšplhají na 1,8 bilionu dolarů
IDC: Globální výdaje na digitální transformaci se letos vyšplhají na 1,8 bilionu dolarů