Hlavní navigace

Neogenia a OD Kotva testují iBeacon, technologii proximity marketingu

7. 11. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © .shock - Fotolia.com
Technologii, která posílá informace do aplikace v zařízeních, které se ocitnou v blízkosti „majáčku", využijí malé i velké kamenné prodejny.

Obchodní dům Kotva testuje ve spolupráci se společností Neogenia novou metodu tzv. proximity marketingu, tedy marketingu „na blízko“. Používají k tomu technologii iBeacon, v tomto případě pod obchodním názvem Spothill.

Technologie spočívá s bezdrátové komunikaci „majáčků“ s chytrými zařízeními, které se dostanou do jejich blízkosti. Pokud tedy uživatel např. projde kolem prodejny, která používá tuto technologii, dostane do aplikace ve svém telefonu nebo tabletu upozornění o nabídce nebo probíhajících akcích. V případě nákupních center má technologie pomoci s orientací.

Technologii iBeacon uvedla v roce 2013 společnost Apple jako specifikaci standardů pro nízkoenergetické Bluetooth vysílače, tzv. beacony či spoty, které dokáží mobilním zařízením předávat identifikační informace. Na jejich základě je možné vyhodnotit vzdálenost zařízení od vysílače či zjistit okamžik, kdy se zařízení dostalo do nebo z jeho dosahu.

V administračním systému Spothill mohou obchodníci připravit např. uvítací kampaň pro nově příchozí zákazníky, pobídkovou kampaň pro nerozhodné zákazníky, kteří se na ploše obchodu nachází určenou dobu, ale zatím je nezaznamenal spot umístěný u pokladny, nebo třeba motivační program pro stálé zákazníky, který funguje na bázi opakované registrace.

Příslušná bezplatná aplikace má být v průběhu listopadu k dostání pro platformy iOS a Android, v příštím roce pak pro systémy Windows a BlackBerry.

Zdroj: Neogenia

Čtěte dále

IDC: Globální trh AR/VR headsetů se propadl, čeká se na novou generaci
IDC: Globální trh AR/VR headsetů se propadl, čeká se na novou generaci
Salesforce vstoupil do nového roku 11% růstem
Salesforce vstoupil do nového roku 11% růstem
IDC: Globální trh tiskových zařízení vstoupil do nového roku mírným růstem
IDC: Globální trh tiskových zařízení vstoupil do nového roku mírným růstem
IDC: Globální trh chytrých telefonů se letos ještě nevzpamatuje
IDC: Globální trh chytrých telefonů se letos ještě nevzpamatuje
Michael Vlček je account managerem pro projektory v Epsonu
Michael Vlček je account managerem pro projektory v Epsonu
Apple představil nálož novinek, přichází Vision Pro
Apple představil nálož novinek, přichází Vision Pro