Hlavní navigace

NetMarketShare: Podíl Windows 8 a 8.1 již téměř dohnal Windows XP

5. 11. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Microsoft
Za nárůstem pravděpodobně stojí nákupy před novým školním rokem. Trhu však dále kralují Windows 7 s 50% podílem v rámci používaných operačních systémů.

Podle údajů zveřejněných společností NetMarketShare došlo v říjnu 2014 k obratu ve vývoji podílu Windows 8 a 8.1 v rámci globálně používaných operačních systémů.

Zatímco v dřívějších měsících podíl nejnovější edice Windows stagnoval, či dokonce klesal, nyní poprvé překonal patnáctiprocentní hranici. Stalo se tak dva roky po jeho uvedení. Podíl Windows XP se – chce se říci konečně – začal propadat.

V konkrétních číslech se společný podíl Windows 8 a 8.1 zvedl meziměsíčně z 12,3 % v září na 16,8 % v říjnu, zatímco podíl Windows XP poklesl ve stejném období z 23,8 % na 17,2 %. Králem však zůstávají Windows 7, jejichž podíl pokračuje v růstu a dosahuje 50 %.

Za růstem podílu nejnovějších Windows pravděpodobně stojí nákupy nových zařízení před začátkem školní sezóny. Řada výrobců PC zaznamenává v tomto období zvýšení odbyt. Nárůst podílu však nemusí nutně znamenat nárůst obliby.

MIF22

Windows 8 a 8.1 jsou běžně předinstalovány na nových zařízeních, po ukončení prodeje předinstalovaných Windows 7 dokonce již výhradně.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Zažijte revoluci v cloudovém byznysu, zapojte se do distribuce Microsoft ERP Packages
Zažijte revoluci v cloudovém byznysu, zapojte se do distribuce Microsoft ERP Packages
Obrazem: Návrat konference eD Forum v brazilském rytmu
Obrazem: Návrat konference eD Forum v brazilském rytmu
Jak si usnadnit nákup nábytku on-line
Jak si usnadnit nákup nábytku on-line
Obrazem: TD Fest na Císařské louce
Obrazem: TD Fest na Císařské louce
IDC: Konec euforie na celosvětovém trhu nositelné elektroniky
IDC: Konec euforie na celosvětovém trhu nositelné elektroniky
Webcast: Bezpečnostní katastrofy v roce 2021 …a jak jsme se (ne)poučili
Webcast: Bezpečnostní katastrofy v roce 2021 …a jak jsme se (ne)poučili