Hlavní navigace

NMS: Češi nákupy PC odkládat nebudou

9. 3. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Výzkumná agentura NMS zveřejnila výsledky průzkumu, který v únoru 2009 na vzorku 606 respondentů ověřoval, zda celosvětové ekonomické problémy ovlivní nákupy PC v českých a slovenských domácnostech. Kolik Čechů odloží plánovaný nákup notebooku? A jaké jsou plány českých zákazníků ve srovnání se slovenskými?

Pozitivní zprávy pro české resellery přináší studie výzkumné agentury NMS, podle které české domácnosti pod tlakem zpráv o ekonomické recesi nehodlají přehodnotit své plány na nákup PC. Větší obavy ovšem panují na Slovensku. Kompenzovány by zde mohly být větší poptávkou po noteboocích.

Podívejte se nejprve, jaké mají Češi a Slováci v tomto roce plány v oblasti nákupu PC.

Češi i Slováci chtějí kupovat zejména notebooky

Z dat sebraných v České republice vyplývá, že nejčastěji plánují lidé nákup notebooku (23 %). Zájem o stolní počítače (PC) je výrazně nižší (9 %). „Hlavním důvodem, proč většina Čechů nebude notebook nebo PC v roce 2009 kupovat, je fakt, že již toto zboží nakoupili v poslední době a nákup nového počítače proto neplánují, to uvedlo 42 % respondentů. Přibližně čtvrtina dotázaných si počítač v minulosti nekoupila a ani tak neplánuje v blízké budoucnosti," komentovala výsledky Eva Veisová, projektová manažerka NMS.

Touha po novém notebooku je ještě silnější u slovenských respondentů (34 %). Stolní počítače zde ale zároveň oslovují menší skupinu uživatelů než v Česku (7 %).

Z dalšího grafu vidíte, jaký podíl lidí své rozhodnutí o nákupu PC zvažuje na základě současné ekonomické situace.

Stav světové ekonomiky ovlivňuje rozhodování o nákupu IT

„Ve srovnání se Slovenskem, kde byl výzkum také prováděn, se ukazuje, že ekonomická a finanční krize má v České republice na rozhodování o nákupech mnohem menší vliv. Zatímco z důvodu krize hodlá odložit nákup nového počítače 27 % Slováků, mezi Čechy odklad nákupu zvažuje pouze 15 %," srovnává výsledky z obou zemí Eva Veisová.

Další otázka výzkumníků směřovala na zájem lidí o nákup PC s tarifem pro připojení k internetu. Možnost takového nákupu v tomto roce zvažuje 14 % uživatelů v Česku. Na Slovensku je to dokonce 20 %.

Významné procento zákazníků můžete oslovit nabídkou notebooku s datovým tarifem

Češi, kteří si chtějí koupit v roce 2009 notebook či stolní počítač (PC), plánují spojit nákup nového počítače s dalšími počítačovými komponenty a zařízením. Nejčastěji se jedná o tiskárny a multifunkční zařízení typu skeneru a faxu (28 %) a většího monitoru k notebooku (8 %). Mezi další zařízení, které si lidé často plánují k počítači dokoupit, patří např. domácí servery či externí disky.

Příležitost ke crosssellingu mají i slovenští reselleři, ale zájem zákazníků o další zařízení zde bude menší než v Česku.

Vyplývá to z údajů na posledním grafu.

CS24

Nejlépe se vám bude společně s PC nabízet tiskárna nebo multifunkce

 

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Andrea Hepnerová řídí SAP divizi v Ness Czech
Andrea Hepnerová řídí SAP divizi v Ness Czech
Pronikněte do světa investic s podporou spolehlivého partnera
Pronikněte do světa investic s podporou spolehlivého partnera
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Radek Pospíšil (Sharp/NEC)
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Radek Pospíšil (Sharp/NEC)
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?