Hlavní navigace

PayPal: Výprodejové akce „černý pátek“ a „kyber pondělí“ si oblíbili kupující i podvodníci

26. 11. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © davidevison - Fotolia.com
Zákazníci mezi černým pátkem a kyber pondělím utrácí v online obchodech až o 360 % více než kterýkoli jiný den v roce. Pro e-commerce se jedná o klíčové období, obrat online prodejců totiž stoupá až pětinásobně.

Společnost PayPal uvádí, že obliba původem amerických výprodejových akci – černého pátku a kyber pondělí – roste i mezi českými zákazníky; o jejich existenci ví 93 % dotázaných. Zároveň však v této době roste i počet podvodů.

Pro třetinu spotřebitelů ve věku 18-40 se podle PayPalu stalo nakupování v tyto dny tradicí. To se projevuje přímo na průměrné ceně nákupu – v těchto dnech zákazníci utrácí v online obchodech až o 360 % více než kterýkoli jiný den v roce.

Firma dodává, že letos černý pátek připadá na 29. 11. a kyber pondělí na 2. 12. Nákupní šílenství však trvá déle než jeden den – zvýšený zájem zákazníků o výprodeje začíná už ve čtvrtek, vrcholí v pátek a teprve v neděli opadá.

Promo akce jako stimul prodeje

V Česku podle PayPalu při slevových akcích v tyto dny obchody snižují ceny v průměru o 63 % . Navzdory probíhající předvánoční nákupní sezóně tak většina Čechů vyčkává s nákupy na tyto výprodeje – loni jich plánovalo využít 52 % českých spotřebitelů.

Společnost uvádí, že letos plánuje průměrný Čech utratit během těchto dnů čtyři věci v celkové ceně 5 615 Kč. Každý třetí Čech dle průzkumu hledá výhodné nabídky pouze na internetu, více než polovina spotřebitelů se poohlíží online i v kamenných prodejnách.

Pro online prodej se podle PayPalu jedná o významné období, jelikož obrat stoupá až pětinásobně. „Při výprodejích Češi využívají především slevy na oděvy,“ říká Marcin Glogowski, generální ředitel společnosti PayPal ve střední a východní Evropě.

Na druhém místě se nachází elektronika a na třetím obuv. Ochotně také nakupujeme kosmetiku a domácí spotřebiče. Podobné kategorie zboží patří v online obchodech k nejoblíbenějším i v jiné dny,“ dodává.

Listopadové slevové akce zbožňují i podvodníci

Společnost nicméně upozorňuje, že s rostoucí oblibou černého pátku a kyber pondělí stoupá i nebezpečí ze strany počítačových zločinců. Na přelomu listopadu a prosince podle PayPalu vzrůstá počet pokusů o podvod o 18 % oproti zbytku roku.

Podle analýz může 1,36 % veškerých transakcí provedených na černý pátek a 1 % transakcí na kyber pondělí představovat pokus o podvod.

Channelworld_ozveny

Vzhledem k tomu, že průměrná hodnota jedné transakce zpracovávané v tomto období podle PayPalu dosahuje 243 USD (zhruba 5 610 Kč), mohou ztráty, které nakupující po celém světě utrpí, dosáhnout tisíců dolarů.

Zdroj: PayPal

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Cisco: Jen 3 % firem jsou odolná proti současným kyberbezpečnostním hrozbám
Cisco: Jen 3 % firem jsou odolná proti současným kyberbezpečnostním hrozbám
Heureka vyhlásila vítěze ShopRoku, nejoblíbenějším e-shopem je Alza.cz
Heureka vyhlásila vítěze ShopRoku, nejoblíbenějším e-shopem je Alza.cz
Monitory AOC do kanceláře i na doma
Monitory AOC do kanceláře i na doma
Mastercard: Polovina Čechů se stala terčem kyberpodvodníků
Mastercard: Polovina Čechů se stala terčem kyberpodvodníků
Eset: V březnu na sebe upozornil malware AsyncRAT, útočníci jeho prostřednictvím spustí i DDoS útok
Eset: V březnu na sebe upozornil malware AsyncRAT, útočníci jeho prostřednictvím spustí i DDoS útok
Radim Klabal posiluje ComSource v nové pozici delivery director
Radim Klabal posiluje ComSource v nové pozici delivery director