Hlavní navigace

Příprava e-shopu i pro mobily má smysl, ukazuje NMS Market Research

11. 4. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Aaron Amat - Fotolia.com
Více než třetina českých majitelů chytrých mobilů pohybujících se na internetu si podle průzkumu agentury NMS Market Research vybírá zboží v e-shopu na displeji svého mobilu.

Chytrý mobil vlastní už téměř 40 % aktivních českých uživatelů internetu. Více než třetina z nich si prostřednictvím svého mobilu vybírá zboží v e-shopech, desetina jich pak nákup přes mobilní telefon rovnou i uskuteční. To jsou alespoň závěry průzkumu, který pro server Heureka.cz realizovala agentura NMS Market Research.

Podle tohoto průzkumu prostřednictvím mobilu nakupují v e-shopech nejčastěji lidé mezi dvaceti a čtyřiceti lety. Nejčastěji nakupovaným sortimentem je prý elektronika. V těsném závěsu je oblečení, jak uvádí Heureka.cz ve zprávě pro média. 

Zmiňovaný průzkum resp. jeho zjištění opět potvrzují, že příprava e-shopu pro mobilní zařízení má smysl. Dříve obvykle používanou separátní verzi webového prostředí internetového obchodu dnes směle může nahradit responsivní design přizpůsobující se dostupné zobrazovací ploše.

Prohlížeče chytrých mobilů jsou z hlediska podpory moderních webových standardů a technologií již natolik vyspělé, že použití responsivního designu nic nestojí v cestě. 

Přidanou hodnotou pro zákazníky pak může být také vlastní aplikace internetového obchodu dostupná alespoň pro nejrozšířenější mobilní platformy, tedy Android a iOS. Aplikace může nabídnout pokročilejší funkce.

Nabízí se třeba hlasové prohledávání nabídky e-shopu, navigování na cestě do některé z kamenných poboček internetového obchodu, notifikace vyřízené objednávky nebo reklamace a podobně. Nicméně aplikaci nelze brát jako náhradu optimalizace webu e-shopu pro mobilní zařízení.

Pokud pomineme méně rozšířené či ustupující systémy (např. Windows Phone nebp Symbian), tje třeba mít na paměti, že ne každý má chytrý mobil. Podle průzkumu serveru Heureka.cz a NMS Market Research jím nedisponuje 60 % aktivních českých internetových uživatelů, tedy stále jasná většina.

Zdroj: Heureka.cz, ChannelWorld 

Čtěte dále

IDC: Rozšířená a virtuální realita do roku 2026 skokově porostou
IDC: Rozšířená a virtuální realita do roku 2026 skokově porostou
Pavel Bezucký jmenován generálním ředitelem Schneider Electric
Pavel Bezucký jmenován generálním ředitelem Schneider Electric
Seyfor: Dva ze tří zaměstnanců v ČR občas válčí s firemními programy
Seyfor: Dva ze tří zaměstnanců v ČR občas válčí s firemními programy
Jaroslav Hrdinka je technickým ředitelem společnosti ČMIS
Jaroslav Hrdinka je technickým ředitelem společnosti ČMIS
Apple urychluje plány na přesun výroby pryč z Číny
Apple urychluje plány na přesun výroby pryč z Číny
SAP: Firmy v ČR plánují do roku 2025 investovat 60 miliard do digitalizace
SAP: Firmy v ČR plánují do roku 2025 investovat 60 miliard do digitalizace