Hlavní navigace

Průzkum: Slovenští teenageři přes internet nakupují mobil, módu a PC hry

17. 7. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Foto: © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Slovenští náctiletí do patnácti let nakupují na internetu nejčastěji mobilní telefony, oblečení a počítačové hry. Vyplývá to z průzkumu NMS Market Resarch pro Heureka.sk.

Z pravidelného on-line průzkumu agentury NMS Market Research a Heureka.sk na vzorku 2 200 respondentů vyplývá, že pro 55% z těch, kteří nakupují on-line, je hlavním důvodem návštěvy e-shopu nižší cena než v kamenných prodejnách.

Popularitě mezi mladými do 15 let se těší i knihy, sportovní vybavení, hudba, notebooky a software,“ uvedl v oznámení projektový manažer Heureka.sk Kamil Demuth.

Dodal, že více než polovina teenagerů nakupujících přes internet si vždy před nákupem přečte recenze jiných uživatelů.

Notebooky přes internet nakupuje 15 % dotázaných náctiletých, počítače obecně uvedlo 13 % a software 11 % teenagerů.

Třetina náctiletých nakupujících on-line používá při výběru zboží inteligentní telefon. Nákup však mobilem dokončí jen jedno procento z nich, což souvisí zřejmě s tím, že teenageři ještě nemají vlastní bankovní účty, a nákupy přes internet nejčastěji hradí na dobírku,“ odhaduje Demuth.

Pětina dotázaných teenagerů se o svých nákupních úlovcích okamžitě pochlubí přátelům a známým, zejména prostřednictvím sociálních sítí. Ukazuje to na význam využití tohoto kanálu pro komunikaci s potenciálními zákazníky.

MIF22

Co nakupují slovenští teenageři on-line?

  • Mobilní telefony 28 %
  • Oblečení, obuv, doplňky 27 %
  • Počítačové hry 23 %
  • Knihy 23 %
  • Sportovní vybavení 15 %
  • Notebooky 15 %
  • Hudba 14 %
  • Počítače 13 %
  • Software 11 %
  • Kosmetika 10 %


Zdroj: Heureka.sk, NMS Market Research

Čtěte dále

Využijte personalizovaný zákaznický servis a získejte oddané zákazníky, kteří na vás jen tak nezapomenou
Využijte personalizovaný zákaznický servis a získejte oddané zákazníky, kteří na vás jen tak nezapomenou
Mallpay se mění na Skip Pay, novinkou je platba na třetiny
Mallpay se mění na Skip Pay, novinkou je platba na třetiny
Obrazem: Návrat konference eD Forum v brazilském rytmu
Obrazem: Návrat konference eD Forum v brazilském rytmu
Obrazem: TD Fest na Císařské louce
Obrazem: TD Fest na Císařské louce
IDC: Konec euforie na celosvětovém trhu nositelné elektroniky
IDC: Konec euforie na celosvětovém trhu nositelné elektroniky
IDC: Globální poptávka po monitorech je relativně stabilní
IDC: Globální poptávka po monitorech je relativně stabilní