Hlavní navigace

Retail potvrzuje: Po dvou týdnech Samsung Galaxy S7 válcuje prodeje staršího S6

1. 4. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Samsung
Čísla velkých českých e-tailů a retailů ukazují, že smartphone Galaxy S7 je výrazně úspěšnější než jeho předchůdce.

Za první dva týdny prodeje se vlajková loď smartphonů společnosti Samsung těší násobně většímu zájmu, než tomu bylo u jeho předchozí generace.

Samsung Galaxy S7 se začal prodávat 14. 3. 2016. Už během předobjednávek mohli prodejci odhadnout zájem o novinku.

Velké české e-taily a retaily na dotaz ChannelWorldu odpověděly, že prodeje Galaxy S7 v prvních dvou týdnech od uvedení byly až čtyřikrát vyšší v porovnání s prodeji staršího S6 ve stejném období v roce 2015.

Mezi e-taily potvrzuje mimořádný zájem např. Alza.cz. „Oproti stejnému období se jich prodalo téměř o 140 % více než předchozí S6,“ odpověděl Karel Kučera, ředitel marketingu Alza.cz.

Ještě větší meziroční (procentuální) růst objednávek (avšak pro oba modely S7 a S7 Edge) zaznamenalo CZC.cz.

Za první dva týdny prodejů si zákazníci CZC.cz objednali čtyřikrát více smartphonů Samsung Galaxy S7 a S7 Edge, než tomu bylo ve stejném období po zahájení prodejů šesté generace těchto mobilních telefonů,“ uvedl Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz.

Z retailových řetězců Datart zaznamenal v prvních 14 dnech dvounásobný prodej Galaxy S7 oproti jeho předchůdci S6.

Tisková mluvčí Iva Pavlousková pak vysvětluje, co mohlo prodeje tolik podpořit: „V prodeji určitě pomohla akce, kdy v rámci předobjednávky S7 dostali zákazníci zdarma brýle pro virtuální realitu Samsung Gear VR. Právě brýle pro virtuální realitu budou podle nás novým hitem hlavně o Vánocích, loni to byly drony.“

Podle sítě Euronics za první dva týdny prodejci elektroniky hlásí o 75 % vyšší prodeje chytrých telefonů Galaxy S7 než se za stejné období prodalo jeho předchůdce.

První dny jsou nejdůležitější. Na nich se ukáže, jak velká poptávka na trhu je a zda výrobce novým modelem upoutal. Například loňský model S6 byl ve srovnání s S5 prodejně úspěšnější o pouhých 10 %. Takže to letos vypadá, že nový S7 má naději zapsat se mezi kultovní S2 a S3, jejichž prodeje pokořily i dlouho vedoucí iPhone,“ vysvětlil mluvčí Euronics Marek Ingr.

Chtějí lidé S7 nebo S7 Edge?

Podle statistik prodejců je větší zájem o zlaté verze a lépe se prodává také unikátní model S7 Edge se zakulacenou hranou displeje.

Nejvíce se prodává vyšší verze S7 Edge, která je v ceně zhruba od necelých 23 tisíc korun. Nejžádanější barvou je zlatá, teprve pak černá a na třetí pozici bílá,“ vysvětlil produktový manažer Kasa.cz Petr Štursa.

Potvrzuje to také Iva Pavlousková z Datartu: „Nejvíce zákazníci nakupují Samsung S7 Edge ve zlaté barvě, následuje černá a bílá je na posledním místě. Klasický Samsung S7 se u nás prodává oproti verzi Edge daleko méně (zhruba o 30%).

Karel Kučera z Alza.cz dodává, že v nejžádanější barvě se o prvenství pere černá se zlatou.

Nedojde jim dech?

Euronics očekává, že růst prodejů špičkového smartphonu Samsung by měl pokračovat až do konce dubna, pak pozvolna opadne a ustálí se.

S tím se bude vyvíjet i prodejní cena, která by podle očekávání retailera měla začít pozvolna klesat až v druhé polovině letošního roku.

CS24

Jaké predikce má největší český e-tail? „Podle našich očekávání by se měl Samsung Galaxy S7 v nejbližších dnech probojovat do top 10 nejprodávanějších mobilních telefonů u Alzy,“ dodává Karel Kučera z Alza.cz.


Zdroj: ChannelWorld, Euronics; data od Alza.cz, CZC.cz, Datart

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Eset: Útočníci zneužívají ke krádeži dat falešné AI aplikace
Eset: Útočníci zneužívají ke krádeži dat falešné AI aplikace
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Heureka: Česká e-commerce zakončila druhé čtvrtletí s 3% růstem
Heureka: Česká e-commerce zakončila druhé čtvrtletí s 3% růstem
GFI Software: Uživatele nejspolehlivěji oklame phishingový e-mail o nezaplacené faktuře
GFI Software: Uživatele nejspolehlivěji oklame phishingový e-mail o nezaplacené faktuře