Hlavní navigace

Salesforce: Nákupy na internetu v prvním čtvrtletí 2021 meziročně vzrostly o 58 %

19. 5. 2021
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: (c) Jakub Jirsák - Fotolia.com
Analýua odhalila, že online nákupní aktivity na mobilních zařízeních se oproti nakupování prostřednictvím počítačů výrazně zvýšily, zatímco objem objednávek uskutečněných skrze mobilní zařízení se celosvětově více než zdvojnásobil.

Podle informací společnosti Salesforce se v posledních letech v každém čtvrtletí zvyšovala maloobchodní aktivita na internetu. První výraznější nárůst užívání digitálních technologií v sektoru retailu byl v nákupním indexu Salesforce zaznamenán v prvním čtvrtletí roku 2020, což zapříčinila probíhající pandemie.

Spotřebitelé od loňského března podle společnosti přesunuli své nákupy do online prostředí, a to včetně nákupů základního zboží, jakými jsou potraviny či drogerie. Je tak zřejmé, že díky pandemii zavítalo na e-shopy velké množství nových nakupujících, kteří u online nákupů velmi pravděpodobně setrvají i do budoucna.

Velký digitální hlad po domácích spotřebičích

Salesforce uvádí, že digitální příjmy v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 58 %, což zapříčinila kombinace celkového růstu online nákupů (27 %) a zvýšení objemu peněz, které nakupující při návštěvě e-shopu utratili (31 %).

Největšího meziročního nárůstu dle průzkumu dosáhly sportovní potřeby (101 %), domácí spotřebiče (96 %) a luxusní kabelky (95 %). Naopak nejmenšího meziročního růstu se dočkaly kategorie sportovních oděvů (42 %), produktů pro domov, stravování, umění a dekoraci (40 %).

Prodejci budou brzy muset zhodnotit strategie

Sektor maloobchodu byl v loňském roce vystaven masivnímu přílivu nových spotřebitelů a musel se rychle adaptovat na nové služby, jako je doručení zboží až do domu, aby zajistil bezpečí svých zákazníků,” říká Rob Garf, viceprezident a generální ředitel Salesforce Retail.

Růst e-commerce v prvním čtvrtletí loňského roku podle něj signalizuje, že pokud se budou chtít maloobchody úspěšně udržet na trhu, budou muset i nadále zvyšovat své investice do digitálních technologií.

Zároveň podle Garfa budou muset v brzké době přehodnotit, zda je dostačující setrvávat pouze u fyzického prodeje v kamenných obchodech.

V konečném důsledku lze očekávat, že obchody budou muset vyváženě nabízet bezkontaktní, ale i osobní formy prodeje tak, aby uspokojily různorodé požadavky spotřebitelů,“ dodává Garf.

Bují i obchod přes sociální sítě

Salesforce doplňuje, že počet online nákupů vzrostl v období mezi prvním čtvrtletím roku 2020 a 2021 celosvětově o 27 %. Počet nákupů přes počítač vzrostl o 28 %, nákupy přes mobilní zařízení stouply o 29 %.

Počet objednávek v globálním měřítku podle analýzy vzrostl o 46 %. U našeho nejbližšího souseda, Německa, se počet objednávek provedených z mobilních zařízení zvýšil o 58 %, v případě počítačových objednávek byl nárůst 24 %.

Ve sledovaném období také vzrostl obchod přes sociální sítě – celosvětově se jednalo o růst ze 7 % na 9 %, nejčastěji spotřebitelé nakupovali z tabletu (13,9 %) či mobilu (11,8 %), v případě nákupů přes počítač se jednalo o nejmenší hodnotu (1,6 %).

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

ChannelWorld konečně v novém!
ChannelWorld konečně v novém!
Ondřej Havlík je výkonným ředitelem TTC Marconi
Ondřej Havlík je výkonným ředitelem TTC Marconi
Arrow Electronics uzavírá smlouvu se společností AvePoint pro region EMEA
Arrow Electronics uzavírá smlouvu se společností AvePoint pro region EMEA
Dejte vysvědčení svým výrobcům a distributorům v ChannelWorld Awards 2018
Dejte vysvědčení svým výrobcům a distributorům v ChannelWorld Awards 2018
AT Computers má osm specializovaných týmů pro resellery a sbírá ocenění
AT Computers má osm specializovaných týmů pro resellery a sbírá ocenění
Tech Data rozšiřuje portfolio o širokou škálu značek serverových komponentů
Tech Data rozšiřuje portfolio o širokou škálu značek serverových komponentů