Hlavní navigace

Salesforce: Šéfové IT oddělení mají obavy o data, jen desetina plně implementovala AI

24. 10. 2024
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Řada CIO zmiňuje, že na umělou inteligenci se kladou nepřiměřená očekávání.

Společnost Salesforce ve své aktuální zprávě informuje, že 84 % firemních IT ředitelů věří, že umělá inteligence bude pro jejich podnikání stejně významná jako nástup internetu.

Pouze 11 % z nich však tvrdí, že tuto technologii již plně implementovalo, a uvádí řadu technických a organizačních problémů v čele se zabezpečením a datovou infrastrukturou, které je třeba nejprve vyřešit, než budou moci plně nasadit AI.

Průzkum odhalil, že CIO pociťují tlak na to, aby se stali odborníky na umělou inteligenci. Celkem 61 % CIO má pocit, že se od nich očekává, že budou o AI vědět více, než vědí, a jejich kolegové v jiných společnostech jsou jejich hlavními zdroji informací.

Opatrnost je na místě

CIO sice souhlasí s tím, že AI mění pravidla hry, ale jsou opatrní. Velká většina (84 %) ředitelů IT věří, že umělá inteligence bude pro podniky stejně významná jako internet, ale 67 % k ní přistupuje opatrněji než k jiným technologiím.

Slack: Pět typů lidí, kteří definují budoucnost práce s umělou inteligencí Přečtěte si také:

Slack: Pět typů lidí, kteří definují budoucnost práce s umělou inteligencí

CIO rovněž uvádějí, že na datovou infrastrukturu a správu vynakládají v průměru 20 % svých rozpočtů, zatímco na AI pouze 5 %. Mezi největší obavy šéfů I6 z AI patří ohrožení bezpečnosti nebo soukromí a nedostatek důvěryhodných dat.

Obchodní partneři musí prověřit své časové plány v oblasti umělé inteligence. Dvě třetiny (66 %) IT ředitelů věří, že se jim investice do AI vrátí, ale 68 % z nich se domnívá, že jejich obchodní partneři mají nepřiměřená očekávání v tom, kdy se dostaví návratnost investic.

Tlak na návratnost

„Největší překážkou implementace umělé inteligence je dostupnost dat. Kromě toho mohou efektivitě AI bránit zastaralé systémy a zastaralá infrastruktura,“ tvrdí nejmenovaný CIO ze sektoru výrobního průmyslu v USA.  

„Máme spoustu starých datových center a starších aplikací, které výměnu dat nativně nepodporují,“ doplňuje CIO z odvětví finančních služeb v Itálii. 

„Naše data nemají jediný zdroj pravdy a nedostáváme je včas,“ uzavírá CIO ze sektoru maloobchodu v Indii.

Salesforce dále zjistil, že používání umělé inteligence na pracovištích rychle roste, zainteresované strany totiž vidí příležitosti pro zvýšení efektivity práce. Celkem 77 % ředitelů oddělení informačních technologií tvrdí, že mají dobrou nebo vynikající podporu vedení firmy ohledně zavádění AI.

Přesto se CIO obávají naléhavosti, s níž budou k AI přistupovat jejich obchodní partneři. Více než dvě třetiny (68 %) z nich se domnívají, že existují nepřiměřená očekávání, kdy například nevidí brzkou návratnost investic do této technologie.

ICTS24

Vzhledem k transformační povaze umělé inteligence 67 % ředitelů IT oddělení tvrdí, že k jejímu zavádění přistupují ve srovnání s jinými technologiemi s větší rozvahou. CIO nemají nouzi o překážky, které je třeba při zavádění AI zvážit, ale zdaleka nejčastější jsou ty, které se týkají bezpečnosti a dat.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

Kulatý stůl o networkingu: Wi-Fi 7 a NIS 2. Průlom, nebo hype?
Kulatý stůl o networkingu: Wi-Fi 7 a NIS 2. Průlom, nebo hype?
ComSource: Objem DDoS útoků na české firmy dlouhodobě stagnuje
ComSource: Objem DDoS útoků na české firmy dlouhodobě stagnuje
Comguard se stává součástí portfolia MAM Private Equity Fund
Comguard se stává součástí portfolia MAM Private Equity Fund
Enehano: S chatboty či voiceboty už mají osobní zkušenost tři čtvrtiny Čechů
Enehano: S chatboty či voiceboty už mají osobní zkušenost tři čtvrtiny Čechů
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Canalys: Trh chytrých telefonů vyrostl o 5 %, Apple lámal rekordy
Canalys: Trh chytrých telefonů vyrostl o 5 %, Apple lámal rekordy