Hlavní navigace

Salesforce: Tři ze čtyř pracovníků nejsou připraveni na budoucnost práce

8. 2. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Sergey Nivens - Fotolia.com
Navzdory tomu, že respondenti jsou zdatní v technologiích pro každodenní spolupráci, jako jsou sociální sítě, tak jen 25 % považuje své dovednosti z oblasti technologií, které jsou potřebné právě na pracovišti, za pokročilé.

Společnost Salesforce zveřejnila svůj nový Globální index digitálních dovedností, který odhaluje rostoucí globální krizi digitálních dovedností a naléhavou potřebu přijmout opatření.

Téměř tři čtvrtiny respondentů (73 %) se podle průzkumu necítí být schopno plně si osvojit digitální dovednosti, které podniky potřebují už nyní, a ještě více (76 %) se jich necítí být připraveno na budoucnost práce.

Přestože 82 % dotazovaných plánuje osvojit si nové dovednosti v příštích pěti letech, pouze 28 % se nyní aktivně zapojuje do programů vzdělávání a odborné přípravy v oblasti digitálních dovedností.

Globální nedostatek digitálních dovedností

Salesforce upozorňuje, že mezera takového rozměru je znepokojující, nicméně představuje svým způsobem také příležitost. Vzhledem k tomu, že společnosti po celém světě rychle přecházejí na nový model, poptávka po zaměstnancích s digitálními dovednostmi prudce vzrostla.

Celkové globální skóre indexu Salesforce pro digitální připravenost, hodnocené z hlediska připravenosti, úrovně dovedností, přístupu a aktivní účasti na zvyšování digitálních dovedností, je v současné době pouze 33 bodů ze 100 možných.

Země zastoupené v průzkumu se pohybovaly v rozmezí od 63 do 15 bodů, což poukazuje na to, že ačkoli se některé země cítí být na digitální změnu připravenější, je zapotřebí globálních investic, aby se odstranila propast v digitálních dovednostech.

Každodenní digitální dovednosti se nepromítají na pracovišti

Každodenní dovednosti, jako například fungování na sociálních sítích, se podle Salesforcu nemusí nutně promítnout do klíčových digitálních dovedností na pracovišti, které podniky potřebují k obnově, odolnosti a růstu.

Více než dvě třetiny všech respondentů z generace Z (64 %) tvrdí, že mají pokročilé dovednosti v oblasti sociálních sítí, což podporuje přesvědčení o digitálních znalostech mladé generace, ale méně než třetina (31 %) se domnívá, že má pokročilé digitální dovednosti na pracovišti, které podniky v současnosti potřebují.

Cloud23

Index Salesforce také ukazuje, že mladší respondenti mají největší důvěru a ambice učit se novým dovednostem – více než třetina příslušníků generace Z se aktivně vzdělává a školí pro dovednosti potřebné v příštích pěti letech ve srovnání s 12 % příslušníků generace Baby Boomers.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

IDC: Globální trh tiskových zařízení vstoupil do nového roku mírným růstem
IDC: Globální trh tiskových zařízení vstoupil do nového roku mírným růstem
IDC: Globální trh AR/VR headsetů se propadl, čeká se na novou generaci
IDC: Globální trh AR/VR headsetů se propadl, čeká se na novou generaci
Qualcomm otáčí kormidlo směrem k inteligentnímu edge computingu
Qualcomm otáčí kormidlo směrem k inteligentnímu edge computingu
Cisco chce koupit Armorblox a jeho AI technologie
Cisco chce koupit Armorblox a jeho AI technologie
SWS je nejlepším distributorem infrastruktury Fujitsu v regionu
SWS je nejlepším distributorem infrastruktury Fujitsu v regionu
IDC: Globální trh chytrých telefonů se letos ještě nevzpamatuje
IDC: Globální trh chytrých telefonů se letos ještě nevzpamatuje