Hlavní navigace

Slováci při nákupu na internetu stále preferují dobírku

11. 3. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © Edyta Pawlowska - Fotolia.com
Podle průzkumu NMS Market Research ženy na Slovensku věří spíše bankovnímu převodu, muži si jdou po zboží osobně.

Průzkum NMS Market Research pro portál Heureka na Slovensku ukazuje, že dobírka zůstává nejčastějším způsobem platby za zboží nakoupené na internetu.

Zkušenosti s ní má až 83% dotázaných Slováků nakupujících na internetu. Na druhé příčce se umístil internet banking se 43 % a na třetí pak platba kartou, kterou používá 28 % respondentů nakupujících online. Průzkumu se zúčastnil vzorek přibližně 2 200 respondentů používajících internet.

Vysoká popularita dobírky prozrazuje, že lidé mají obavy platit za zboží předem,“ uvedl v oznámení projektový manažer Heureka.sk Kamil Demuth.

Platbu v sídle obchodu využívá 17 % respondentů nakupujících online. Zkušenost s ní má až 20 % dotázaných mužů, ale jen 11 % dotázaných žen.

Channelworld_ozveny

Podle psychologa Andreje Kuruce, odborníka na genderovou problematiku, mají ženy stále více úkolů spojených s péčí o domácnost a děti, a tedy méně času a možností cestovat do výdejen e-shopů. Proto jim údajně platby z domu pomáhají sladit pracovní a rodinný život.

Heureka pak na základě průzkumu NMS dodává, že zkušenost s platbou na splátky za zboží koupené přes internet má 6 % respondentů.

Zdroj: Heureka.sk

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Fortinet se připojuje k iniciativě EK ohledně vzdělávání v kyberbezpečnosti
Fortinet se připojuje k iniciativě EK ohledně vzdělávání v kyberbezpečnosti
GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů
GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně
TD Synnex bude i nadále distributorem VMware by Broadcom v České republice
TD Synnex bude i nadále distributorem VMware by Broadcom v České republice
Editorial: Vychází nový ChannelWorld aneb lidé a AI
Editorial: Vychází nový ChannelWorld aneb lidé a AI
Reportáž: Dusíková show a spousta novinek na eD Expo 2024
Reportáž: Dusíková show a spousta novinek na eD Expo 2024