Hlavní navigace

Trendy v internetovém prodeji podle Kasa.cz

22. 3. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Dodej zboží zákazníkovi až do auta, větší význam slevových agregátorů, růst bleskových výprodejů. To očekává Kasa.cz ve vývoji online obchodování. Na co dalšího se zákazníci a obchodníci mají připravit?

Kasa.cz předpovídá trendy v internetovém nakupováníE-shop Kasa.cz nabídl svůj výhled do následujících let a snaží se nastínit nové trendy, které přijdou do nakupování po internetu. Nástup některých z nich již mohli prodejci a zákazníci zaznamenat. Kasa.cz například očekává, že nadále poroste zájem o osobní vyzvednutí zboží přímo u obchodníka. Zájem prý stoupne i o dodání zboží zákazníkovi přímo do jeho automobilu.

Zákazníci prý budou moci ještě více využít mobilních zařízení typu mobilů nebo tabletů. Díky rozmachu okamžitého on-line porovnání cen zboží se sníží šance nepoctivých kamenných prodejců šidit zákazníky s údajně výhodnými cenami a slevami. Jejich cenová nabídka bude pod stejným drobnohledem jako nabídka e-shopů, čímž se vyrovná konkurence.

Kasa.cz očekává, že do nákupů budou více promlouvat sociální sítě, které nebudou obchodníkům sloužit jen šíření zpráv po Twitteru nebo budování fanouškovské základny na Facebooku. Kasa.cz očekává, že zákazníci budou v budoucnu mnohem více se svými přáteli ze sociálních sítí sdílet informace o zboží, které je zaujalo nebo které nakupují .

Na úspěch slevových serverů má navázat éra slevových agregátorů, jejichž význam na internetu prý dál poroste. Kasa.cz také očekává, že na český trh dorazí ze zahraničí trend bleskových výprodejů, kdy prodejci dokážou během několika minut od odeslání newsletteru prodat masivní množství zboží.

Výběr zboží v e-shopu by zákazníkům měla zjednodušit třeba jeho prohlídka ve formě interaktivního 3D modelu. Obchodníci prý ještě více začnou používat videa zboží, které zákazníkovi prozradí více než statické fotky v často špatném rozlišení.

Kasa se podle své zprávy domnívá, že také zesílí trend mezinárodního nakupování, respektive trend nákupu v zahraničních e-shopech. Ve zprávě tvrdí, že již nyní v řadě menších specializovaných e-shopů činí prodeje do zahraničí 10 až 20 %. Příklad by si obchodníci mohli vzít z asijských prodejců elektra, z nichž někteří do světa posílají většinu prodaného zboží.

Zdroj: Kasa.cz

Čtěte dále

IDC: Výdaje na cloudovou infrastrukturu rostou ve většině regionů
IDC: Výdaje na cloudovou infrastrukturu rostou ve většině regionů
Obrazem: Asbis uspořádal arkádové BYOS
Obrazem: Asbis uspořádal arkádové BYOS
SWS získala cenu Business Superbrands pro rok 2022
SWS získala cenu Business Superbrands pro rok 2022
ComSource: Nejvíce útoků DDoS na české firmy mířilo z Ruska
ComSource: Nejvíce útoků DDoS na české firmy mířilo z Ruska
Editorial: Vychází nový ChannelWorld aneb IT jako cesta k úsporám
Editorial: Vychází nový ChannelWorld aneb IT jako cesta k úsporám
Allegro započalo konsolidaci Mall Group a WEDO, zvýšilo tržby
Allegro započalo konsolidaci Mall Group a WEDO, zvýšilo tržby