Hlavní navigace

VMware: Nedůvěra Evropanů v data se může stát brzdou technologických změn

11. 5. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: taa22 @Fotolia.com
Spotřebitelé volají po digitálních inovacích, ale dvě třetiny z nich neví jistě, kdo má přístup k jejich osobním údajům.

Společnost VMware uvádí, že dvě třetiny (66 %) evropských spotřebitelů nevědí, kdo má přístup k jejich osobním údajům a jak jsou používány. Většina respondentů přesto stojí o digitální pokrok, přičemž 58 % věří, že technologie mohou přispět k digitálnímu pokroku jejich země.

Celkem 68 % z 6 000 účastníků průzkumu z celé Evropy chce, aby investice do technologických inovací přispívaly k tomu, aby se svět stal lepším místem k životu. Oproti tomu například pouhých 6 % dotázaných si přeje obchodní využití oblastí, jako je vesmírná turistika.

Značná nerovnost mezi touhou po digitálním pokroku mezi spotřebiteli a jejich důvěrou v to, jak jsou jejich data využívána k vytváření takových služeb a zkušeností, by podle VMwaru mohla podkopat potenciál technologií zlepšovat naši ekonomiku, společnost a planetu.

Obava z bezpečnosti i dezinformací

Téměř polovina (47 %) respondentů uznává, že zavádění nových technologií, které posouvají hranice možného, může být nepříjemné či děsivé, avšak přesto věří, že jsou nezbytné pro zvyšování blahobytu občanů a společnosti jako celku. Naopak 16 % respondentů s tím nesouhlasí.

Výsledky výzkumu VMwaru také odhalují, jaké zásadní kroky musí stát a průmysl podniknout, aby zajistily spotřebitelům plnohodnotnou roli v otázkách sdílení dat, které je předpokladem využití možností digitálního světa.

Většina (58 %) lidí se stále více obává o bezpečnost své online digitální stopy, téměř tři čtvrtiny (72 %) mají obavy z role, kterou technologie hrají při šíření dezinformací, a 48 % je znepokojených, že je podniky a organizace sledují a zaznamenávají, co dělají na svých zařízeních.

Mimoto má podle průzkumu pouze 10 % spotřebitelů pocit, že podniky a státy dostatečně transparentně informují o tom, jaké technologie používají a jak je používají.

V současné době je vnímaná cena za pokrok příliš vysoká – spotřebitelé ještě nejsou plně srozuměni se sdílením dat potřebných k uskutečnění změn,“ podotýká Joe Baguley, viceprezident a technický ředitel společnosti VMware v regionu EMEA.

Data ano, ale kam a komu?

VMware upozorňuje, že nedůvěra k datům dosáhla bodu, kdy brání plnému využití potenciálu technologií pro dobrou věc. Celkem 60 % spotřebitelů se bojí nebo se jim nelíbí sdílení běžných osobních dat s cílem pomoci státu a firmám navrhovat chytřejší a ekologičtější infrastrukturu.

Podle Evropské komise by přínos plného využití dat mohl v EU do roku 2025 dosáhnout 550 miliard eur. Je na nás, kteří působíme v oboru, a na státu, abychom aktivně pomáhali spotřebitelům lépe si uvědomovat data a získat větší jistotu, a tím společně přispět k posílení digitálních ekonomik,“ říká Baguley.

V posledních dvou letech došlo k zásadnímu pokroku směrem ke světu, který je skutečně primárně digitální. Nyní se musíme zastavit a zamyslet, abychom digitálním inovacím otevřeli nový horizont,“ uzavírá.

Zdroj: VMware

Čtěte dále

Check Point: Vlna facebookových podvodů míří i na české uživatele
Check Point: Vlna facebookových podvodů míří i na české uživatele
Speciál: Jak si správně naplánovat reakci na kyberútoky
Speciál: Jak si správně naplánovat reakci na kyberútoky
IdeaSense spojuje síly s O2, společně v ČR inovují 5G sítě
IdeaSense spojuje síly s O2, společně v ČR inovují 5G sítě
ComSource: Nejvíce útoků DDoS na české firmy mířilo z Ruska
ComSource: Nejvíce útoků DDoS na české firmy mířilo z Ruska
IDC: Výdaje na cloudovou infrastrukturu rostou ve většině regionů
IDC: Výdaje na cloudovou infrastrukturu rostou ve většině regionů
Obrazem: Rapový nářez na IT Music Jam 2022
Obrazem: Rapový nářez na IT Music Jam 2022