Hlavní navigace

VMware: Nedůvěra Evropanů v data se může stát brzdou technologických změn

11. 5. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: taa22 @Fotolia.com
Spotřebitelé volají po digitálních inovacích, ale dvě třetiny z nich neví jistě, kdo má přístup k jejich osobním údajům.

Společnost VMware uvádí, že dvě třetiny (66 %) evropských spotřebitelů nevědí, kdo má přístup k jejich osobním údajům a jak jsou používány. Většina respondentů přesto stojí o digitální pokrok, přičemž 58 % věří, že technologie mohou přispět k digitálnímu pokroku jejich země.

Celkem 68 % z 6 000 účastníků průzkumu z celé Evropy chce, aby investice do technologických inovací přispívaly k tomu, aby se svět stal lepším místem k životu. Oproti tomu například pouhých 6 % dotázaných si přeje obchodní využití oblastí, jako je vesmírná turistika.

Značná nerovnost mezi touhou po digitálním pokroku mezi spotřebiteli a jejich důvěrou v to, jak jsou jejich data využívána k vytváření takových služeb a zkušeností, by podle VMwaru mohla podkopat potenciál technologií zlepšovat naši ekonomiku, společnost a planetu.

Obava z bezpečnosti i dezinformací

Téměř polovina (47 %) respondentů uznává, že zavádění nových technologií, které posouvají hranice možného, může být nepříjemné či děsivé, avšak přesto věří, že jsou nezbytné pro zvyšování blahobytu občanů a společnosti jako celku. Naopak 16 % respondentů s tím nesouhlasí.

Výsledky výzkumu VMwaru také odhalují, jaké zásadní kroky musí stát a průmysl podniknout, aby zajistily spotřebitelům plnohodnotnou roli v otázkách sdílení dat, které je předpokladem využití možností digitálního světa.

Většina (58 %) lidí se stále více obává o bezpečnost své online digitální stopy, téměř tři čtvrtiny (72 %) mají obavy z role, kterou technologie hrají při šíření dezinformací, a 48 % je znepokojených, že je podniky a organizace sledují a zaznamenávají, co dělají na svých zařízeních.

Mimoto má podle průzkumu pouze 10 % spotřebitelů pocit, že podniky a státy dostatečně transparentně informují o tom, jaké technologie používají a jak je používají.

V současné době je vnímaná cena za pokrok příliš vysoká – spotřebitelé ještě nejsou plně srozuměni se sdílením dat potřebných k uskutečnění změn,“ podotýká Joe Baguley, viceprezident a technický ředitel společnosti VMware v regionu EMEA.

Data ano, ale kam a komu?

VMware upozorňuje, že nedůvěra k datům dosáhla bodu, kdy brání plnému využití potenciálu technologií pro dobrou věc. Celkem 60 % spotřebitelů se bojí nebo se jim nelíbí sdílení běžných osobních dat s cílem pomoci státu a firmám navrhovat chytřejší a ekologičtější infrastrukturu.

Podle Evropské komise by přínos plného využití dat mohl v EU do roku 2025 dosáhnout 550 miliard eur. Je na nás, kteří působíme v oboru, a na státu, abychom aktivně pomáhali spotřebitelům lépe si uvědomovat data a získat větší jistotu, a tím společně přispět k posílení digitálních ekonomik,“ říká Baguley.

Cloud22

V posledních dvou letech došlo k zásadnímu pokroku směrem ke světu, který je skutečně primárně digitální. Nyní se musíme zastavit a zamyslet, abychom digitálním inovacím otevřeli nový horizont,“ uzavírá.

Zdroj: VMware

Čtěte dále

Salesforce: Pro téměř 90 % zákazníků je zážitek stejně důležitý jako produkt či služby
Salesforce: Pro téměř 90 % zákazníků je zážitek stejně důležitý jako produkt či služby
PCV Computers je distributorem značky Ruijie
PCV Computers je distributorem značky Ruijie
Salesforce kupuje Troops.ai, stane se součástí řešení Slack
Salesforce kupuje Troops.ai, stane se součástí řešení Slack
IDC: Globální výdaje na digitální transformaci se letos vyšplhají na 1,8 bilionu dolarů
IDC: Globální výdaje na digitální transformaci se letos vyšplhají na 1,8 bilionu dolarů
Jan Janík je innovation thought leader v IdeaSense
Jan Janík je innovation thought leader v IdeaSense
Eset: Kyberzločinci využili k odcizení hesel malware, kterým útočili i na Ukrajině
Eset: Kyberzločinci využili k odcizení hesel malware, kterým útočili i na Ukrajině