Hlavní navigace

Zdeněk Bárta, GfK: Prodej tiskových náplní loni klesal

4. 5. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Vývoj českého trhu se spotřebním materiálem komentuje Zdeněk Bárta, Consumer Choices Director CZ&SK, ze společnosti GfK Czech na základě výsledků obchodního panelu GfK založeného na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby.

Prodej tiskových náplní klesl ve sledovaných odbytových cestách za rok 2014 o 10 %, tržby však zůstaly v meziročním srovnání na stejné výši. V průběhu celého loňského roku zůstala poptávka nižší než před rokem, i když v posledním čtvrtletí se tempo jejího poklesu začalo zmírňovat. Pokles generoval nižší zájem o inkoustové cartridge, zatímco tonery vykázaly meziroční přírůstek – v objemu o 7 % a v hodnotě o 13 %.

Inkoustové náplně se vloni podílely na celkovém objemu trhu ze 73 %, jejich podíl na celkovém prodeji tiskových náplní meziročně o několik procentních bodů klesl. V převážné míře se prodávaly originální cartridge (ze 72 %) a zhruba čtvrtinu prodejů tvořila balení po více kusech. V průměru zaplatili kupující za inkoustovou cartridge 370 korun.

Průměrná investice do tonerů dosáhla v minulém roce částky 1 800 korun – vyšší o 100 korun ve srovnání s rokem 2013. Dařilo se dražším tonerům, zhruba třetinu obratu pokryly výrobky v ceně od 3 000 korun. Prodej tohoto dražšího segmentu přitom meziročně vzrostl – v objemu i v obratu – a odrazil se na zvýšení průměrné ceny.

Na začátku letošního roku, v prvních dvou měsících, se prodeje tiskových náplní dostaly v souhrnu opět mírně do záporných čísel. Pokles poptávky po inkoustových náplních se zmírnil na 11 % (za rok 2014 dosáhl 15 %), prodeje tonerů meziročně narostly o 5 %. Inkoustové cartridge se v tomto období prodávaly průměrně za 360 korun, za tonery spotřebitelé zaplatili 1 700 korun.


 

ICTrocenka

Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Consumer Choices, GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Autor pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Consumer Choices se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Consumer Choices (původně Retail and Technology) působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Monitory AOC do kanceláře i na doma
Monitory AOC do kanceláře i na doma
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Eset: V březnu na sebe upozornil malware AsyncRAT, útočníci jeho prostřednictvím spustí i DDoS útok
Eset: V březnu na sebe upozornil malware AsyncRAT, útočníci jeho prostřednictvím spustí i DDoS útok
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Cisco: Jen 3 % firem jsou odolná proti současným kyberbezpečnostním hrozbám
Cisco: Jen 3 % firem jsou odolná proti současným kyberbezpečnostním hrozbám