Hlavní navigace

DisplaySearch: Prodeje TFT LCD rostly v únoru o 23 %

24. 3. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Dlouhodobě stagnující prodeje LCD panelů v únoru výrazně stouply oproti předchozímu měsíci. Jak vypadá meziroční srovnání? Ve kterých produktech se LCD panely uplatňují nejvíce a kteří výrobci dosáhli rekordního podílu na trhu?

Jedničkou ve výrobě TFT LCD zůstává Samsung (Foto: Samsung)Únorová produkce široké nabídky TFT LCD panelů dosáhla 29,5 mil. kusů, což znamenalo nárůst 23 % oproti předchozímu měsíci. Obrat vzrostl o 14 % na 2,96 miliardy dolarů. Vyplývá to z pravidelného měření analytické společnosti DisplaySearch.

Z hlediska prodaných kusů i obratu se jednalo se o první pozitivní růst mezi jednotlivými měsíci od září minulého roku.

Výzkum DisplaySearch ukázal, že panely do LCD monitorů zažily nejvyšší růst o hodnotě 37 %, následované panely do notebooků 21 % a televizí 11 %. V meziročním srovnání ovšem došlo k poklesu ve všech uvedených segmentech.  Celkový propad výroby činil 17 %.


Produkce TFT LCD panelů podle segmentu upotřebení (v milionech kusů)

 

Únor 2008

Leden 2009

Únor 2009

Růst leden/únor 2009
(v %)

Růst únor 2008/únor 2009
(v %)

Notebooky

10,3

7,1

8,6

21

-17

Monitory

16,1

9,1

12,4

37

-23

TV

8,1

6,9

7,7

11

-6

Ostatní

1

0,8

0,8

-

-20

Celkem

35,5

24,7

29,5

23

-17

Zdroj: DisplaySearch (duben, 2009)


Z hlediska obratu byl lídrem trhu s TFT LCD Samsung, který držel tržní podíl 30,2 %, následovaný LG Display s 26,8 %. Stejně tak z hlediska vyrobených kusů získal post jedničky Samsung s podílem 26,7 %. Jen s těsným rozdílem ho následuje LG Displays (26,4 %). Oba tyto podíly jsou na své nejvyšší úrovni za poslední čtyři roky.

V notebookovém segmentu naopak dosáhlo prvenství z hlediska prodaných kusů LG Display (32,2 %), následované Samsungem (29,9 %) a AUO (15,9 %). Samsung vedl v dodávkách pro monitory (27 %), následovaný LG Display (23,2 %) a CMO (16,4 %). V oblasti televizí drželo nejvyšší podíl LG Display (26,8 %). Samsung v této oblasti získal 25,2 % a CMO 17,9 % trhu.

DisplaySearch rovněž měří produkci malých panelů o rozměrech od 5 do 10,2 palců. Ty se uplatňují především ve stále populárnějších netboocích. Únorová produkce vyskočila na 1,5 milionu kusů, což znamená 69% nárůst oproti předchozímu měsíci. Lídrem mezi výrobci je v této oblasti společnost HannStar.

ICTrocenka

Zajímavý je také stav výroby v oblasti LCD panelů s poměrem stran 16:9. Z celkového objemu tvořily tyto panely 18 % v případě notebookových monitorů a 26 % v případě LCD monitorů. Rozdělení trhu je přitom následující:  Samsung 28,8 %, LG Display 27,2 %, CMO 14,5 %, AUO 13,4 % a Sharp 6,4 %.

Analytici věří, že jsou únorové výsledky znamením znovunastartování poptávky a výroba si i v příštích měsících udrží dvouciferný růst oproti lednovým výsledkům.

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

AT Computers získalo kontrakt na Lenovo ISG v České republice
AT Computers získalo kontrakt na Lenovo ISG v České republice
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Heureka vyhlásila vítěze ShopRoku, nejoblíbenějším e-shopem je Alza.cz
Heureka vyhlásila vítěze ShopRoku, nejoblíbenějším e-shopem je Alza.cz
IDC: Samsung opět v čele, globální trh chytrých telefonů vyrostl o 7,8 %
IDC: Samsung opět v čele, globální trh chytrých telefonů vyrostl o 7,8 %
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče