Hlavní navigace

IDC: Západoevropský trh tabletů hlásí další pokles prodeje

24. 11. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © pressmaster - Fotolia.com
Hybridní tablety prohrávají souboj s konvertibilními notebooky a spotřebitelé obecně nemají zájem. Poptávka po podnikových modelech částečně zachraňuje vývoj hodnoty trhu.

Západoevropský trh tabletů vykázal ve třetím kvartálu meziroční pokles prodeje o 5 % na 7,8 milionu zařízení, přesto si však zachoval loňskou hodnotu v eurech a v tomto ohledu poklesl pouze o 0,1 %. Údaje přinesla zpráva analytické společnosti IDC.

Spotřebitelé nemají zájem, podniky ano

Trh tabletů podle IDC doprovázejí stále tytéž potíže – dlouhé životní cykly zařízení způsobené nízkou prioritou nákupu nového modelu. K tomu se přidává novější trend v podobě neúspěšného boje hybridních tabletů s konvertibilními notebooky.

Obecně platí, že za poklesem výsledků stojí nízká poptávka spotřebitelů. Prodej spotřebitelských modelů se v případě klasických tabletů snížil o 5,6 % a u hybridních modelů s oddělitelnou klávesnicí se propadl dokonce o 14,3 %.

Prodej klasických tabletů do podniků se ve třetím kvartálu naopak zvýšil o 4 % a v případě hybridních se zvedl o 2,2 %. Souhrnně se prodej podnikových tabletů zvýšil o 3,4 %, zatímco v případě spotřebitelských poklesl o 7,1 %.

Konsolidace trhu a Samsung v čele

Klesající výsledky trhu s sebou přinášejí pokračující konsolidaci. Zatímco před rokem držela první pětice výrobců 60% tržní podíl, letos je to bezmála 70 %. IDC hovoří o agresivní konkurenci, která nedává příliš šanci menším výrobcům s omezeným portfoliem.

Lídrem západoevropského trhu tabletů se stal Samsung, který si navíc meziročně polepšil o 7,6 % a jeho tržní podíl se zvedl na 23 %. Hůře se dařilo Applu, který prodal o 2 % méně tabletů než o rok dříve a klesl na druhé místo.

S výrazným odstupem následovala trojice Lenovo, Amazon a Huawei, které si však na rozdíl od prvních dvou výrobců bez výjimky polepšily o dvouciferná procenta. Výsledky zbytku trhu odpovídaly vše zmíněné konsolidaci a propadly se o více než 28 %.

ICTS24

Tabulka – Výsledky západoevropského trhu tabletů

Výrobce

Prodej

3Q16

Podíl

3Q16

Prodej

3Q17

Podíl

3Q17

Meziroč.

změna

1. Samsung

1 676

20,5 %

1 803

23,2 %

7,6 %

2. Apple

1 792

21,9 %

1 755

22,6 %

-2,0 %

3. Lenovo

620

7,6 %

730

9,4 %

17,8 %

4. Amazon

403

4,9 %

680

8,8 %

69,0 %

5. Huawei

242

3,0 %

340

4,4 %

40,7 %

ostatní

3 440

42,1 %

2 456

31,6 %

-28,6 %

Celkem

8 172

100,0 %

7 765

100.0 %

-5,0 %

Zdroj: IDC

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Sven Janssen (Sophos): Vyplňujeme bezpečnostní mezery
Sven Janssen (Sophos): Vyplňujeme bezpečnostní mezery
Salesforce: Šéfové IT oddělení mají obavy o data, jen desetina plně implementovala AI
Salesforce: Šéfové IT oddělení mají obavy o data, jen desetina plně implementovala AI
SWS uzavřela smlouvu o distribuci spotřebního materiálu Epson
SWS uzavřela smlouvu o distribuci spotřebního materiálu Epson
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci