Hlavní navigace

Reportáž: Intel Platinum Summit 2012 ve znamení příležitostí

21. 5. 2012
Doba čtení: 7 minut

Sdílet

 Autor:
Intel uspořádal na konci dubna v londýnském hotelu Hilton partnerskou konferenci Intel Platinum Summit 2012. Byli jsme u toho a přinášíme vám exkluzivní reportáž.

Intel Platinum Summit 2012 navazuje na konferenci Intel Solutions Summit, a jedná se tak již o 14. ročník. Letošní setkání se nelišilo jen mírně upraveným názvem, ale také pozměněným obsahem. Intel se po zpětné vazbě parterů rozhodl konferenci zaměřit méně technicky a více obchodně.

První ze série keynote zahájil Maurits Tichelman, ředitel distribuce Intelu v regionu EMEA. Ten nejprve partnerům poděkoval za úspěchy v uplynulém roce, kam patří například rekordní obrat v serverech a SSD discích.

Poté už Tichelman pokračoval příležitostmi, které na partnery v roce 2012 čekají. Intel rozdělil příležitosti do několika oblastí. K základním patří prodej ultrabooků, serverů a SSD disků. Mezi dalšími příležitostmi jmenuje Intel vyvolání nadšení mezi uživateli, stále připojená zařízení a all-in-one počítače ve sféře vzdělávání.

První ze série keynote zahájil Maurits Tichelman, ředitel distribuce Intelu v regionu EMEA.Druhou přednášku měl na starosti Greg Pearson, viceprezident světových prodejů Intelu. Nejprve zhodnotil rok 2011, který byl z jeho pohledu úspěšný, neboť například meziroční růst obratu u SSD disku dosáhl v uplynulém roce 75 %. Pearson také připomenul současný velmi rychlý vývoj sociálních sítí a jejich stav před letní olympiádou v roce 2008, kdy byl počet uživatelů několikanásobně menší. Internetové technologie nyní využívá až 3 miliardy uživatelů, kteří připojují až 15 miliard zařízení a potřebují uložit až 1 600 exabytů dat. Velmi rychle také roste penetrace počítačů v domácnostech v méně rozvinutých regionech.

V posledních letech se tak zvyšuje požadavek na procesorový výkon datových center. Největší růst z tohoto pohledu zaznamenává cloud computing. Ačkoli se trh mění, samotná filosofie zůstává stejná. Požadavek výpočetního výkonu a touha po inovaci a je podle Pearsona velkou příležitostí pro partnery.

Pearson také zmínil, že Intel se snaží pomocí ultrabooků opět nastartovat PC platformu a vyvolat mezi uživateli určitou míru nadšení a touhu po zařízeních, kterou dnes vyvolávají například tablety. Ultrabooky hodlá Intel podpořit velkou reklamní kampaní na internetu, v televizi i sociálních médiích. Prodeje by měla posílit také čerstvě představená třetí generace procesorů Core spolu s klesající cenou.

Christian Morales, generální ředitel Intelu pro region EMEA, nejprve zmínil, že přenosné počítače se podle průzkumu Intelu dnes staly v podstatě nejdůležitějším zařízením pro většinu uživatelů. Poté spolu s kolegy představil některé technologické novinky, které najdou zákazníci v ultraboocích.

K těm patří například využití přední kamery pro snímání postavy hráče, díky čemuž lze ovládat hru podobně jako je tomu u zařízení Kinect od Microsoftu. Druhou novinkou je možnost ovládat například simulátor létání pomocí mobilního telefonu se zabudovaným gyroskopem.

Steve Dallman, viceprezident a generální ředitel Intelu pro prodej a marketing, promluvil na téma růst platinových partnerů díky inovacím. Steve Dallman, viceprezident a generální ředitel Intelu pro prodej a marketing, promluvil na téma růstu platinových partnerů díky inovacím. Z počátku poděkoval Dallman prodejním partnerům jako největšímu „zákazníkovy“ Intelu. V loňském roce se prodejnímu kanálu dařilo a meziročně rostl o 18 %. Svůj podíl na tom má jak velmi dobře rostoucí platforma Sandy Bridge, tak SSD disky, které meziročně rostly o 69 %. Růst je podle Dallmana o to cennější, že probíhal v období ekonomické nestability.

Bonusový program Intel Flex+ chce výrobce rozšířit mezi další partnery. Zároveň také program upravil podle připomínek současných partnerů. Úprav se dočkal i marketingový program Intel Inside. Ten by měl být nyní jednoduší a přehlednější. Vylepšení by se měl dočkat jak web programu, tak jeho obsah.

Změny se dotknou i marketingových výdajů Intelu, které by měly růst. Prodejní kanál se tak dočká silnější marketingové podpory. Steve Dallman také představil nové miniaturní základní desky typu mini-ITX o rozměru 10 x 10 cm, která se dostanou na trh v třetím čtvrtletí letošního roku (více v galerii).

Cloud je stále příležitostí

O příležitostech v datových centrech a serverech promluvila na tiskové konferenci Lisa Graffová, generální ředitelka Intelu pro serverové platformy. Nejprve zmínila úspěšný rok 2011, kdy obrat prodejního kanálu rostl v segmentu serverů a datacenter v Evropě o 13 % a celosvětově o 31 %.  Jednou z velkých příležitostní v dalších letech je pro prodejní kanál cloud.

Partneři se mohou vydat dvěma směry. Buď mohou prodávat hardware pro budování cloudů nebo zvolit druhou cestu, kterou je vybudování vlastního cloudu. K výhodám druhého řešení patří lokální přítomnost serverů, kterou mnozí zákazníci ocení, neboť budou vědět, že jejich data jsou stále v jejich zemi a zmizí tak problémy s regulačními úřady. Firemní data uložená v zahraničí, jsou totiž často problémovou oblastí.

Intel představil na konferenci Intel Platinum Summit 2012 základí desky formátu mini-ITX.Další velkou příležitostí je high-performance computing ve spojení s novým procesorem Xeon E5. Ten opět zvyšuje výkon ve výpočetních úlohách a snižuje spotřebu. Poslední oblastí, kterou Lisa Graf zmínila, jsou vestavěná a inteligentní zařízení. Ta jsou sice již nějakou dobu na trhu, nicméně v současné době je jedním z trendů připojovat tato zařízení k  internetu a právě tady čeká další příležitost pro provozovatele i integrátory datových center. Lisa Graffová závěrem podotkla, že prodejní kanál se ve své podstatě mění a partneři se z prodejců hardwaru stávají prodejci konkrétních řešení.

Zeptali jsme se Lisy Graffové, jak Intel reaguje na novodobé trendy v datacentrech jako je cloud computing či big data a jakou volí Intel strategii na další roky. „Strategii jsme naplánovali již před několika lety a nyní ji úspěšně naplňujeme. Stanovili jsme také vizi cloud computingu pro rok 2016. Podle ní by cloud měl být postaven na otevřených standardech a řešení by měla být schopná vzájemně spolupracovat. Existují tři aspekty cloud computingu – servery, sítě a storage řešení. V rámci této vize se Intel aktivně podílí na alianci Open Datacenter.“

Distribuční trh v dalších letech poroste

Howard Davies, CEO a spoluzakladatel společnosti Context, ukázal, jaký je současný stav prodejního kanálu z pohledu distributorů. Podle statistik firmy Context by se měl letos v první čtvrtletí obrat evropských distributorů mírně zvýšit o 2,5 %. To znamená zlepšení, neboť během celého roku 2011 růst postupně oslaboval a spadl na konci roku na 1 %.

Skladba produktů na distribučním trhu se podle společnosti Context v posledních 3 letech v regionu EMEA příliš nezměnila, nicméně v následujících obdobích budou změny patrné. Stále výrazněji se budou na obratu podílet například tablety, které v posledním čtvrtletí 2011 představovaly již 15 % obratu. Celkově prodej počítačů opět poroste, přičemž meziroční růst by měl na konci roku 2013 dosáhnout slušných 9,2 %.

KL24

Horké novinky

V rámci konference Intel Platinum Summit byla pro návštěvníky připravená také výstavní hala, kde partneři Intelu představovali horké novinky. Nejrozsáhlejší výstava patřila ultrabookům, kterým intel vyhradil celý pavilon. Svůj enterprise ultrabook s procesorem i7 představilo například Fujitsu. Úzké tělo ultrabooku vyřešil po svém Acer, který přišel s vysouvacími USB porty.

K dalším novinkám patřily tablety s procesory Core i5, tablety s Windows 8, miniaturní základní desky typu mini-ITX, inteligentní systémy určené pro prodejny či počítače z tzv. learning series určené pro výuku, vybavené speciálním softwarem a odolné vůči vodě. Další novinky z konference Intel Platinum Summit 2012 najdete v naší galerii.

Zdroj: ChannelWorld

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Sven Janssen (Sophos): Vyplňujeme bezpečnostní mezery
Sven Janssen (Sophos): Vyplňujeme bezpečnostní mezery
Salesforce: Šéfové IT oddělení mají obavy o data, jen desetina plně implementovala AI
Salesforce: Šéfové IT oddělení mají obavy o data, jen desetina plně implementovala AI
SWS uzavřela smlouvu o distribuci spotřebního materiálu Epson
SWS uzavřela smlouvu o distribuci spotřebního materiálu Epson
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci