Hlavní navigace

Apple ve třetím kvartálu kraloval segmentu nositelné elektroniky

15. 11. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © Weissblick - Fotolia.com
Třetí čtvrtletí 2017 přineslo na poli nositelné elektroniky velký úspěch Applu a jeho soběstačných hodinkách Apple Watch Series 3. Lze očekávat, že reakce ostatních výrobců na sebe nenechá dlouho čekat.

Společnost Apple se podle zprávy analytické agentury Canalys ve třetím kvartálu 2017 vrátila na čelo globálního trhu nositelné elektroniky, respektive jeho klíčového segmentu, který pro nedostatek lepších termínů nazvěme zápěstními zařízeními. Canalys do něj totiž počítá chytré hodinky i jednodušší fitness náramky.

Apple prokázal poptávku po soběstačných modelech

Celkem se v tradičně slabším třetím čtvrtletí celosvětově prodalo 17,3 milionu těchto zařízení, což představuje meziroční pokles o 2 %. Na trhu sice panuje zvýšená poptávka po pokročilejších chytrých hodinkách, ta však byla vynulována nižší zájmem o sportovní modely s jednoduššími funkcemi..

Canalys uvádí, že Apple prodal během sledovaného období 3,9 milionu hodinek Apple Watch a může za to poděkovat především nejnovějšímu modelu Series 3 s vlastní LTE konektivitou, který již není závislý na spárování s telefonem. Výsledky přitom podle analytiků mohly být ještě lepší.

Jak Apple, tak prodejní kanály měly podcenit zájem spotřebitelů a Apple Watch Series 3 se mnohdy staly nedostupným zbožím. Lze samozřejmě očekávat, že podobnou chybu výrobce ani prodejci nezopakují v klíčovém vánočním kvartálu a prodej chytrých hodinek od Applu by mohl opět trhat rekordy.

Výrobci telefonů budují ekosystémy

Canalys dodává, že nové Apple Watch v každém případě rozptýlily obavy, zda bude o nezávislé chytré hodinky zájem. Dá se proto očekávat, že se na trhu v příštím roce objeví záplava modelů od jiných výrobců, které budou nabízet stejnou funkci.

To však neznamená, že by neodvratně nastával soumrak jednodušších modelů. Hned za Applem se ve třetím kvartálu umístily společnosti Xiaomi a Fitbit, které prodalo 3,6 milionu, resp. 3,5 milionu svých zařízení a na rozdíl od celkového trhu vykázal meziroční nárůst prodaného objemu.

Zároveň však lze sledovat trend, kdy se přední výrobci chytrých telefonů snaží expandovat svá portfolia a vytvářet okolo svých telefonů ekosystémy dalších zařízení a příslušenství, nejčastěji právě chytrých hodinek a sluchátek. Příkladem této tendence jsou – kromě zmíněného Applu – zejména Samsung a Huawei.

soutez_casestudy

Canalys v tomto ohledu dodává, že bude na Googlu, aby pomohl výrobcům věrným platformě Android Wear, která do jisté míry pokulhává za jinými operačními systémy. V opačném případě má trh očekávat další konsolidaci a hegemonii výrobců s vlastními platformami, ať se bude jednat o Apple, Samsung nebo Fitbit.

Zdroj: Canalys

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu