Hlavní navigace

Canalys: Evropský trh chytrých telefonů klesl o desetinu, výrobci neztrácí optimismus

25. 5. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © Romolo Tavani - Fotolia.com
Díky problémům s nabídkou a měnící se poptávkou se na trhu usazují i noví hráči. Neotřesitelným evropským lídrem zůstává Samsung.

Společnost Canalys informuje, že dodávky chytrých telefonů na evropské trhy v prvním čtvrtletí 2022 meziročně klesly o 10 % na 41,7 milionu kusů. Zásadní vliv na oslabení přitom byla kritická situace na Ukrajině a v Rusku, kde se dodávky propadly o 51 %, resp. 31 %.

Dodávky ve zbytku Evropy meziročně klesly pouze o 3,5 %, což ukazuje, že poptávka zůstává nedotčena. Je však nutné brát v potaz, že pokračující válka vyhnala inflaci na rekordní úroveň a spotřebitelská důvěra klesá,“ vysvětluje Runar Bjørhovde z Canalysu.

Evropský trh chytrých telefonů se tak podle něj dostane pod skutečný tlak v následujících dvou kvartálech, kdy se začne naplno projevovat ekonomický propad způsobený válkou na Ukrajině.

Realme přeskočilo Oppo

Co se jednotlivých výrobců týče, data Canalysu naznačují, že Samsung zahájil rok 2022 na prvním místě s 35% podílem na trhu, a to přesto, že vykázal 9% pokles dodávek. Druhý Apple díky silné poptávce po iPhonech 13 vyrostl o mírné 1 %.

Na třetí příčce skončilo Xiaomi, jež ovšem v meziročním srovnání oslabilo o 22 %. Naopak růst o dravých 177 % si ve sledovaném období připsalo Realme, jež zvýšilo svůj podíl na trhu na 5 %. Nejsilnější pětici uzavírá Oppo, jehož dodávky meziročně klesly o 12 %.

Omezená nabídka a měnící se poptávka na jednotlivých trzích otevřely příležitosti novým jménům proniknout do Evropy a získat zde tržní podíl,“ popisuje Ayush Shastry z Canalysu.

Vzhledem k tomu, že odvětví chytrých telefonů čelí mnoha rizikům jak na straně nabídky, tak na straně poptávky, bude pro dodavatele v nadcházejících čtvrtletích klíčové zlepšení partnerství s konkrétními kanály,“ dodává Shastra.

ICTrocenka

Tabulka – Výsledky evropského trhu chytrých telefonů v 1Q22 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 1Q22

Podíl 1Q22

Prodej 1Q21

Podíl 1Q21

Meziroč. změna

1. Samsung

14,6

35 %

16,1

35 %

–9 %

2. Apple

8,9

21 %

8,8

19 %

1 %

3. Xiaomi

8,2

20 %

10,5

23 %

–22 %

4. Realme

2,1

5 %

0,8

2 %

177 %

5. Oppo

1,8

4 %

2,0

4 %

–12 %

ostatní

6,1

15 %

8,3

18 %

–27 %

Celkem

41,7

100 %

46,4

100 %

-10 %

Zdroj: Canalys

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

HP: Polovina pracovníků si myslí, že AI má potenciál zlepšit jejich vztah k práci
HP: Polovina pracovníků si myslí, že AI má potenciál zlepšit jejich vztah k práci
Atos v roce 2023 nepatrně zvýšil výnosy a odvolal finanční cíle
Atos v roce 2023 nepatrně zvýšil výnosy a odvolal finanční cíle
Sophos: V 90 % útoků v roce 2023 kyberzločinci zneužili protokol RDP
Sophos: V 90 % útoků v roce 2023 kyberzločinci zneužili protokol RDP
Digitální transformace: Jak AI proměňuje organizace a digitální prostor
Digitální transformace: Jak AI proměňuje organizace a digitální prostor
Jak zpracovat dokumentový salát
Jak zpracovat dokumentový salát
Canalys: Jaro přichází, globální trh PC meziročně vykvetl o 3 %
Canalys: Jaro přichází, globální trh PC meziročně vykvetl o 3 %