Hlavní navigace

Canalys: Investice do kyberbezpečnosti porostou i v roce 2023

20. 1. 2023
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Kobes - Fotolia.com
Kyberbezpečnost je pro mnoho firem i kvůli přetrvávajícím hrozbám vysoko na žebříčku priorit.

Společnost Canalys předpovídá, že globální výdaje na kybernetickou bezpečnost by v letošním roce měly stoupnout o 13,2 %. Celkové investice by se podle nejoptimističtějších odhadů měly vyšplhat na 223,8 miliardy dolarů.

Ač zájem o kyberbezpečnost je vysoký, analytici zároveň upozorňují, že se pravděpodobně nepodaří zrealizovat všechny plánované projekty. I kvůli napjatým rozpočtům se firmy budou zaměřovat hlavně na nejpalčivější slabiny, aby minimalizovaly bezpečnostní rizika.

Canalys dále uvádí, že neustále se vyvíjející prostředí hrozeb bude i v roce 2023 vyvíjet tlak na organizace, aby prohlubovaly zejména svou kybernetickou bezpečnostní ochranu, rozšiřovaly detekční schopnosti a zlepšovaly reakci na incidenty.

Největší hrozbou pro organizace z provozního a finančního hlediska, a koneckonců i z hlediska důvěryhodnosti značky, zůstává ransomware,“ upozorňuje Matthew Ball z Canalysu s tím, že rozmach využívání AI ve prospěch kyberzločinu tyto hrozby posune na zcela novou úroveň.

Organizace už teď mají dost práce s aktuální úrovní hrozeb a nemohou si dovolit snižovat výdaje, protože by pak byly ještě zranitelnější. Místo toho budou muset těsněji spolupracovat s obchodními partnery, aby mohly investovat chytřeji,“ dodává Ball.

Role obchodních partnerů

Analytická společnost odhaduje, že kategorie služeb v oblasti kybernetické bezpečnosti, včetně poradenství, outsourcingu, zavádění, integrace, údržby a spravovaných služeb, letos posílí o 14,1 % na 144,3 miliardy dolarů a bude tvořit 64,5 % celosvětového trhu.

Organizace budou v letošním roce pokračovat v transformaci strategií kybernetické bezpečnosti s cílem zvýšit svoji odolnost. Ústředním tématem bude zavádění architektur nulové důvěry,“ upřesňuje Srikara Upadhyaya z Canalysu.

To podle něj přinese obchodním partnerům více konzultačních zakázek, zároveň by se měly otevřít příležitosti týkající se nasazení a integrace více produktů od různých dodavatelů.

Celkově bude v roce 2023 více než 90 % celkových výdajů na produkty a služby kybernetické bezpečnosti realizováno prostřednictvím obchodních partnerů,“ dodává Upadhyaya.

Více peněz, více schvalování

Dodávky produktů kybernetické bezpečnosti, včetně zabezpečení koncových bodů, zabezpečení sítí, zabezpečení webu a e-mailu, zabezpečení dat, správy identit a přístupu a analýzy zranitelností a zabezpečení, podle Canalysu letos vzrostou o 11,7 % na 79,5 miliardy dolarů.

To je podle analytiků pro technologický sektor úctyhodný růst, ale zároveň zpomalení oproti úrovni roku 2022, kdy organizace razantně zvyšoval výdaje na modernizaci stávající obrany a přidávaly nové funkce, zejména v oblasti cloudu, IoT a zabezpečení identit.

Hodnota transakcí se bude v roce 2023 podle odborníků zvyšovat, zároveň se ovšem prodlouží prodejní cykly, protože budou vyžadované další úrovně schvalování.

Channelworld_ozveny

Canalys nicméně analýzu uzavírá poznámkou, že ani tak celkové výdaje na kybernetickou bezpečnost po letech chronického podfinancování nedosáhnou úrovně potřebné k odvrácení hrozeb. 

Zdroj: Canalys

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

IDC: Samsung opět v čele, globální trh chytrých telefonů vyrostl o 7,8 %
IDC: Samsung opět v čele, globální trh chytrých telefonů vyrostl o 7,8 %
AT Computers získalo kontrakt na Lenovo ISG v České republice
AT Computers získalo kontrakt na Lenovo ISG v České republice
Sophos: V 90 % útoků v roce 2023 kyberzločinci zneužili protokol RDP
Sophos: V 90 % útoků v roce 2023 kyberzločinci zneužili protokol RDP
Canalys: Jaro přichází, globální trh PC meziročně vykvetl o 3 %
Canalys: Jaro přichází, globální trh PC meziročně vykvetl o 3 %
Arrow Electronics je distributorem řešení Fortinet na Slovensku
Arrow Electronics je distributorem řešení Fortinet na Slovensku
Heureka vyhlásila vítěze ShopRoku, nejoblíbenějším e-shopem je Alza.cz
Heureka vyhlásila vítěze ShopRoku, nejoblíbenějším e-shopem je Alza.cz