Hlavní navigace

Canalys: Prodej 3D tiskáren vyrostl ve třetím kvartálu mezičtvrtletně o 4 %, tržby o 9 %

11. 12. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 3Dfactories
Výsledky jsou podle Canalysu „nesmírně povzbudivé“ pro další vývoj odvětví, slibně se profiluje spotřebitelský segment. Nejvíce rostly Ameriky, ale dvojnásobným tempem než globální trh rostl i náš region EMEA.

Společnost Canalys uvádí, že se během třetího kvartálu 2014 globálně prodalo 33 tisíc 3D tiskáren, což představuje mezičtvrtletní nárůst o 4 %. Tržby z tiskáren, spotřebního materiálu a služeb pak ve srovnání s druhým kvartálem vyrostly o 9 %.

Tyto výsledky jsou nesmírně povzbudivé pro budoucnost odvětví 3D tisku. Většina velkých společností dosáhla růstu a nyní budou investovat své zisky, aby podpořily další růst,“ uvedl k výsledkům trhu Joe Kempton, analytik společnosti Canalys.

Silného mezikvartálního růstu dosáhl spotřebitelský sektor, konkrétně o 16 %. Přispěl k tomu měl zejména pokles cen a technologický pokrok. Canalys odhaduje, že 73 % 3D tiskáren prodaných během třetího čtvrtletí mělo cenovku pod 10 000 dolarů (před zdaněním). Joe Kempton k tomu uvedl, že tento růst odhaluje silný potenciál konzumního segmentu.

V této oblasti se daří zejména společnosti Stratasys s její tiskárnou MakerBot. Firma dosáhla silného meziročního růstu a zaujala pozici lídra trhu se 24% tržním podílem.

Z regionálního hlediska došlo k vysokému mezikvartálnímu růstu v Amerikách (společně Severní a Jižní), a to o 16 %. Podíl tohoto regionu na globálním trhu díky tomu dosáhl 44 %. Region EMEA díky poptávce ve vybraných zemích západní Evropy (Německo, Spojené království) rostl o 8 %.

soutez_casestudy

Canalys očekává další nárůst poptávky během vánoční sezóny, kdy se má objevit řada zákazníků, kteří si koupí svou první 3D tiskárnu nebo první produkt z ní pocházející.

Zdroj: Canalys

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné