Hlavní navigace

Canalys: Trh chytrých hodinek ve třetím kvartálu rostl o 60 %

4. 11. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Alcatel OneTouch
Zprávy dvou analytických agentur se liší jako noc a den. Zatímco IDC hovoří o propadu prodeje o polovinu, Canalys ve své zprávě uvádí růst o 60 %. Za rozdílem nejspíše bude odlišná metodika nebo posunutá uzávěrka.

Společnost Canalys ve své zprávě o vývoji globálního trhu chytrých hodinek přináší přesně opačný pohled než IDC. Zatímco ta hovoří o propadu prodeje o polovinu, Canalys naopak hlásí 60 % nárůst.

Za diametrálně odlišnými výsledky nejspíše stojí odlišná metodika a možná i posunutá uzávěrka – na samém konci třetího kvartálu se totiž začaly prodávat nové hodinky od Applu.

Podle Canalys se ve třetím kvartálu celosvětově prodalo 6,1 milionu chytrých hodinek, přičemž jen hodinek Apple Watch první a druhé generace se mělo prodat 2,8 milionu. Vliv nové generace těchto zařízení se podle Canalys plně projeví až ve čtvrtém kvartálu, kdy lze podle analytiků očekávat další růst.

Pomineme-li odlišné výsledky, Canalys se ve svých závěrech shoduje s IDC v tom, že trh zpomaluje odložená dostupnost systému Android Wear 2.0 a absence nových modelů z dílen velkých výrobců v čele se Samsungem a jeho stále nedostupnými hodinkami Gear S3. Trh podle Canalys roste pomaleji, než by v tak raném stádiu vývoje měl.

Světovou dvojkou za Applem zůstává podle Canalys právě Samsung s 1,1 milionu prodaných kusů, jemuž dýchá na záda Fitbit, který prodal jen o 100 tisíc kusů méně. Čtvrtý skončil Garmin a první pětici uzavírá průkopník celého segmentu Pebble.

Analytici z Canalys dále sledovali trh „hloupé“ nositelné elektroniky, který ve třetím kvartálu vykázal meziroční nárůst prodeje o 18 % na 11,5 milionu kusů. Společně s chytrými hodinkami se tak ve sledovaném období prodalo 17,6 milionu nositelných zařízení, což představuje meziroční růst o 31 %.

Graf – Rozdělení trhu chytrých hodinek

CS24

Canalys - trh chytrých hodinek

Zdroj: Canalys

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?