Hlavní navigace

Canalys: Zájem o chytré náramky opadá, naopak hodinkám se daří

1. 6. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Dan Race - Fotolia.com
Do popředí pozornosti spotřebitelů citlivých na cenu se dostávají základní modely chytrých hodinek. Ty totiž nabízejí více funkcí než tradiční fitness náramky.

Společnost Canalys ve své aktuální zprávě informuje, že celosvětové dodávky nositelných náramků v prvním čtvrtletí 2022 meziročně klesly o 4 % na 41,7 milionu kusů. Podle analytiků jde o další důkaz, že spotřebitelé čím dál častěji upřednostňují chytré hodinky.

Dodávky chytrých hodinek totiž ve stejném období vzrostly dokonce o 15 % na 32 milionů kusů a tvořily více než tři čtvrtiny globálního trhu. Zájem o základní náramky se na začátku roku propadl o 37 % na méně než 10 milionů kusů.

Canalys poukazuje na to, že úpadek základních náramků urychlila rostoucí dostupnost základních modelů chytrých hodinek. Základní hodinky se přitom od klasických chytrých hodinek liší tím, že nabízí chytré funkce, ale postrádají podporu aplikací třetích stran.

Základní hodinky představují cenově dostupný krok směrem od základních náramků a jsou vhodné pro spotřebitele háklivé na cenu, kteří mají od nositelných zařízení vyšší očekávání,“ vysvětluje Sherry Jinová z Canalysu.

Lesk Fitbitu v ohrožení

Dubnový průzkum společnosti Canalysprovedený na čtyřech západoevropských trzích odhalil, že třetina dotazovaných má v úmyslu si v následujících 12 měsících koupit chytré hodinky; pro fitness náramek se vyslovilo jen 17 % respondentů.

Výsledky průzkumu potvrzují očekávání analytiků, že budoucí spotřebitelská poptávka se přesune od základních náramků k hodinkám, což potenciálně ovlivní prodejce, jako jsou Xiaomi či Fitbit, kteří ještě stále evidují vysoké dodávky základních fitness náramků.

Co se jednotlivých výrobců týče, lídrem mezi výrobci hodinek je nadále Apple, následovaný společností Huawei. Silný 53% růst v prvním čtvrtletí zaznamenal Samsung, jenž se díky tomu prakticky dotáhl na druhé místo.

Canalys dodává, že navzdory náročným podmínkám na trhu, jež ještě zhoršuje globální inflace, je poptávka po pokročilých chytrých hodinkách silná, což dokazují solidní výkony společností Apple, Samsung a Garmin.

Tabulka 1 – Výsledky trhu chytrých hodinek v 1Q22 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 1Q22

Podíl 1Q22

Prodej 1Q21

Podíl 1Q21

Meziroč. změna

1. Apple 

9,2

28,9 %

7,6

27,4 %

21 %

2. Huawei

3,4

10,6 %

4,2

14,9 %

–18 %

3. Samsung

3,4

10,5 %

2,2

7,9 %

53 %

4. Xiaomi

1,7

5,4 %

1,7

6,1 %

2 %

5. Garmin

1,6

5,0 %

1,7

6,0 %

–5 %

ostatní

12,7

39,6 %

10,5

37,6 %

21 %

Celkem 

32,0

100,0 %

27,8

100,0 %

 15 %

Zdroj: Canalys

Tabulka 2 – Výsledky trhu chytrých náramků v 1Q22 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 1Q22

Podíl 1Q22

Prodej 1Q21

Podíl 1Q21

Meziroč. změna

1. Apple 

9,2

22,1 %

7,6

17,6 %

21 %

2. Huawei

4,6

11,1 %

4,9

11,2 %

–5 %

3. Xiaomi

4,2

10,1 %

7,1

16,5 %

–41 %

4. Samsung

3,4

8,1 %

3,4

7,9 %

–2 %

5. Fitbit

2,9

7,0 %

3,1

7,0 %

–5 %

ostatní

17,4

41,6 %

17,2

39,7 %

1 %

Celkem 

41,7

100,0 %

43,3

100,0 %

-4 %

Zdroj: Canalys

DT24

Graf – Vývoj globálního trhu chytrých náramků a hodinek, 1Q20–1Q22

Zdroj: Canalys

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Eset: Na chytré telefony s Androidem se opět nejvíce zaměřil adware
Eset: Na chytré telefony s Androidem se opět nejvíce zaměřil adware
Taťána le Moigne končí v Googlu, českou pobočku vedla skoro 18 let
Taťána le Moigne končí v Googlu, českou pobočku vedla skoro 18 let
Marek Pohanka je novým senior platform solutions consultant ve společnosti Adform
Marek Pohanka je novým senior platform solutions consultant ve společnosti Adform
Datart: Nový mobil si vybíráme podle kvality fotoaparátů a plynulosti systému
Datart: Nový mobil si vybíráme podle kvality fotoaparátů a plynulosti systému
EY: Drtivá většina českých firem není připravená na compliance s NIS2
EY: Drtivá většina českých firem není připravená na compliance s NIS2
Zyxel Networks si připomíná 20 let od vstupu na český trh
Zyxel Networks si připomíná 20 let od vstupu na český trh