Hlavní navigace

Česká IT distribuční scéna očima specialistů podle GfK

19. 12. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Výsledky mezinárodní studie GfK „Channel Survey Europe IT 2011“ uskutečněné začátkem roku také v České republice a na Slovensku komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta ze společnosti GfK Czech.

Čeští IT specialisté z řad System Houses a Computer Shops v době dotazování spolupracovali v průměru s pěti dodavateli IT. Zatímco dotázaní ze System Houses za předchozí rok okruh spolupracujících IT specialistů mírně snížili (z 5,3 na 4,8), respondenti z Computer Shops naopak řady svých dodavatelů IT drobně rozšířili (z 5,2 na 5,7). Pořadí důvodů vedoucích ke změně IT distributora doznalo ve srovnání s předchozí studií řady změn, ale požadavky na IT distributory zůstaly do značné míry shodné.

Hlavním rysem změn IT distributorů byla koncentrace na již zavedené IT dodavatele. Četnost, s jakou respondenti uvedli spolupráci s „Top 7“ IT dodavateli, se ve srovnání s přechozím rokem zvýšila. Na druhé straně 16 % dotázaných v posledním roce spolupráci s IT dodavatelem ukončilo. Hlavním důvodem byl nově „sortiment“, ač ještě před rokem to byly „příliš vysoké ceny“. Své požadavky na IT dodavatele respondenti označili za důležité či velmi důležité opakovaně u „rychlosti a spolehlivosti dodávek“, následně u „cen a platebních podmínek“ a v pořadí na třetím místě označili „webové stránky a on-line objednávky“.

A jaká je struktura klientů IT specialistů? Měřeno podílem na obratu největší část – téměř 80 %, obsáhli firemní zákazníci, ta zbývající připadla na soukromé.  Z pohledu váhy sortimentních oblastí přes polovinu obratu zrealizovali s IT hardwarem, jehož váha na obratu IT specialistů meziročně vzrostla, 30 % tvořil servis a necelá pětina obratu připadla na software.

Odhady, jak se IT specialistům bude dařit v roce 2011, byly v souhrnu mírně pozitivní a odpovídali ekonomickým prognózám z té doby. V tomto „duchu“ totiž přes polovinu respondentů očekávalo vývoj svého obratu. Třetina dotázaných zůstala u „stagnace“ a pouze přes 10 % IT specialistů odhadovalo mírný, případně silný pokles obratu.

DT24

Podrobné výsledky studie „Channel Survey Europe IT 2011“ nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).


Autor pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Milan Obertík vede nově vzniklou divizi Konica Minolta pro průmyslová videořešení
Milan Obertík vede nově vzniklou divizi Konica Minolta pro průmyslová videořešení
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Atos zahajuje plán refinancování, zvažuje prodej a navýšení kapitálu
Atos zahajuje plán refinancování, zvažuje prodej a navýšení kapitálu
Microsoft investuje do francouzského Mistral AI, dohodu prošetří EU
Microsoft investuje do francouzského Mistral AI, dohodu prošetří EU
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram