Hlavní navigace

Channel manažer roku 2013: Pozici obhájil Jindřich Váša, Lenovo

5. 5. 2014
Doba čtení: 8 minut

Sdílet

 Autor: ChannelWorld (Lenovo, TP-Link, Epson)
ChannelWorld nechal své čtenáře nominovat nejlepší channel manažery na českém a slovenském trhu. O finálním pořadí tří nejlepších rozhodlo hodnocení předních distributorů. Kdo jsou ti nejlepší a co o sobě prozradili v rozhovoru?

Nominovat své favority mezi top channel manažery mohli čtenáři (reselleři, distributo-ři a výrobci) v rámci ChannelWorld Awards a také prostřednictvím on-line formuláře na ChannelWorld.cz a ChannelWorld.sk.

Každá společnost mohla jmenovat daného channel manažera na základě jeho zásluh v roce 2013 pouze jednou. Celkem nominovalo svého favorita přes 200 z vás. Přes opakované upozornění, že jde o ocenění pro zástupce výrobců, nás překvapil nemalý po-čet hlasů pro manažery z řad distributorů. Bereme to jako inspiraci pro příští ročník.

Redakce ChannelWorldu vybrala tři manažery s nejvyšším počtem nominací a nechala je ohodnotit výkonnými zástupci a produktovými manažery jejich distributorů (ABC Data, Agem SK, AT Computers, eD system Czech a eD system Slovakia a SWS).

Z výsledného hodnocení vzešlo pořadí top 3 channel manažerů roku 2013.

Tab.: Průměrné hodnocení channel manažerů jejich distributory (1 – nejlepší; 5 – nejhorší)

Channel manažer Společnost Péče o partnerskou síť a její rozvoj Řízení jednotlivých prodejních kanálů Meziroční nárůst obratu Inovace v partnerském programu Celkový průměr
Jindřich Váša Lenovo 1,00 1,25 1,50 1,00 1,19
Martin Rak TP-Link 1,75 2,75 1,50 1,67 1,92
Marcel Divín Epson 2,75 2,25 3,25 2,25 2,63

Zdroj: ChannelWorld


1. Jindřich Váša

Jindřich Váša, LenovoPozice, společnost: channel sales manager, Lenovo CZ

Počet let působení na současné pozici/ve společnosti: 3 roky/11 let (vč. IBM)

Počet let působení v oblasti nepřímého prodeje: 20 let

Nárůst obratu přes partnery za rok 2013: 24 % (prodej v ČR pouze přes partnery)

Na jakých aktivitách či iniciativách, které vedly ke zlepšení partnerské spolupráce, jste se vloni podílel?

Nadále pokračujeme v nastaveném systému spolupráce a snažíme se být blíže k našim partnerům, a to jak při osobních schůzkách, tak účastí na distributorských setkáních. Vloni jsme opět obnovili „Snídaně s Lenovem“, kdy pořádáme vlastní roadshow po regionech Čech a Moravy a představujeme partnerům naše produkty a nové trendy.

Jaké jsou vaše hlavní plány s partnerským programem/v partnerské podpoře pro rok 2014?

I letos chceme navázat na úspěšnou spolupráci s obchodními partnery a pokračovat v nastavené úrovni. Soustředíme se také na zlepšení podpory v dostupnosti produktových informací a partneři se též mohou těšit na další rozšíření portfolia produktů Lenovo na našem trhu.

Na které prodejní kanály se budete především orientovat v roce 2014?

Nesoustředíme se na podporu jednoho či druhého kanálu, ale snažíme se prodávat naše produkty skrz všechny obchodní partnery, kteří s námi chtějí spolupracovat. Samozřejmě díky postupnému zařazování nových produktů do portfolia se stáváme zajímavějšími i pro partnery, se kterými jsme doposud spolupracovali pouze okrajově nebo vůbec.

Co vás na vaší práci nejvíce baví?

Právě spolupráce s obchodními partnery na všech úrovních – od řešení problémů, uzavírání obchodu až po setkávání na neoficiálních akcích ;-). A také mám obrovské štěstí na všechny své kolegy, kteří tvoří ten nejlepší a zároveň i lidsky nejúžasnější tým lidí, který může existovat.

Co je na prvním místě v seznamu zásadních věcí, které byste chtěl ve svém životě alespoň jednou zažít/udělat?

Napadá mě hrozná spousta možných odpovědí… Ale na prvním místě co bych chtěl zažít? Tak třeba nemýlit se a vidět do budoucnosti.

Kterou „nejšílenější“ věc z tohoto seznamu jste již udělal?

Bohužel či bohudík žádný seznam tohoto typu nedělám. Nicméně podívám-li se zpět, tak jedna z „nejšílenějších“ věcí, kterou jsem kdy udělal, byl seskok padákem ze čtyř kilometrů po velmi malé přípravě… Ale bylo to fajn!

2. Martin Rak

Martin Rak, TP-LinkPozice, společnost: distribution channel sales manager for Czech and Slovakia, TP-Link

Počet let působení na současné pozici: 2,5 roku

Počet let působení ve společnosti: 2,5 roku

Počet let působení v oblasti nepřímého prodeje:  18 let

Růst obratu přes partnery za rok 2013:  24 %

Na jakých aktivitách či iniciativách, které vedly ke zlepšení partnerské spolupráce, jste se vloni podílel?

Důležité byly všechny akce, kde jsme se setkávali s našimi resellery a mohli jsme předávat informace o produktech, prodejní a marketingové podpoře. Například o rozvoji partnerského portálu tplinkpartner.cz.

Jaké jsou vaše hlavní plány s partnerským programem/v partnerské podpoře pro rok 2013?

Právě finalizujeme další fázi rozvoje partnerského programu, kterou bychom chtěli spustit v Q2. Půjde o zpřehlednění našeho prodejního kanálu a cílenou podporu pro každý segment trhu, ale nechte se překvapit :-).

Na které prodejní kanály se budete především orientovat v roce 2013?

Cílem je udržet náš široký záběr, a tím trochu vyrovnávat výkyvy na trhu. V SOHO segmentu chceme dál zlepšovat naši viditelnost v e-tailu a retailu a současně učit koncové zákazníky využívat výhody nových a velmi dostupných technologií, které nabízejí třeba výkonné Wi-Fi routery a extendery nebo technologie powerline. V SMB se chceme zaměřit na přímou podporu projektů a školení partnerů.

Co vás na vaší práci nejvíce baví?

Je to pro mě výborná příležitost pro využití zkušeností a realizaci představ o rozvoji značky. Určitě tomu pomáhají i skvělé výsledky, kterých TP-Link na českém a slovenském trhu dosahuje.

Co je na prvním místě v seznamu zásadních věcí, které byste chtěl ve svém životě alespoň jednou zažít/udělat?

V tomhle směru nejsem zrovna plánovací typ. Udělat nebo zažít opravdu zásadní věc, to se moc naplánovat nedá, takže žádný seznam nemám a ani neplánuji ho sestavovat. Nechávám se od života překvapovat, objevuji nové věci a vracím se k těm, které mě baví.

Kterou „nejšílenější“ věc z tohoto seznamu jste již udělal?

Jsem poměrně konzervativní, takže „nejšílenějším“ věcem se spíš cíleně vyhýbám. Mám pocit, že v dnešní době je někdy dost šílené vybalancovat práci, rodinu a ještě si najít čas i na vlastní aktivity.

3. Marcel Divín

Marcel Divín, EpsonPozice, společnost: key account manager, Epson

Počet let působení na současné pozici: 7 let

Počet let působení ve společnosti: 8,5 roku

Počet let působení v oblasti nepřímého prodeje: 12 let (celkově v IT 19 let)

Nárůst obratu přes partnery za rok 2013: 6  %

Na jakých aktivitách či iniciativách, které vedly ke zlepšení partnerské spolupráce, jste se vloni podílel?

Určitě jde o výrazné zlepšení komunikace s partnery v návaznosti na start nového partnerského programu, novou strukturu partnerů podle specializace se zaměřením na získávání nových regionálně orientovaných resellerů a nastavení pravidel pro podporu partnerů v tendrech.

Jaké jsou vaše hlavní plány s partnerským programem/v partnerské podpoře pro rok 2014?

Zásadní rozvoj partnerské sítě v rámci nového partnerského programu, užší výběr partnerů se zaměřením na kvalitu a tomu adekvátní ocenění naší vzájemné spolupráce a zlepšení komunikace mezi Epson account managerem a resellerem.

Na které prodejní kanály se budete především orientovat v roce 2014?

Zásadní orientace na partnery obsluhující SOHO/SMB kanál, tedy malé a střední firemní zákazníky postupnou integrací technologií Epson i do segmentu velkých korporací. Jednoduše řečeno firemní zákazník je ideálním zákazníkem Epsonu :-).

Co vás na vaší práci nejvíce baví?

Možnost aktivního vyhledávání nových obchodních příležitostí, práce s lidmi, možnost přímé komunikace s koncovými zákazníky a s tím spojený výběr nejvhodnějšího řešení, ale i možnost pomáhat partnerům nabízet a rozvíjet prodej našich produktů.

Co je na pevním místě v seznamu zásadních věcí, které byste chtěl ve svém životě alespoň jednou zažít/udělat?

Pro mě jsou nejdůležitější rodina a přátelé. Pokud zde bude vše skvělé, budu zažívat skvělé věci každý den :-).

soutez_casestudy

Kterou „nejšílenější“ věc z tohoto seznamu jste již udělal?

Zatím v zásadě žádnou, šetřím si ji, až budu starší a moudřejší :-).

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram