Hlavní navigace

Dell zaznamenal ve třetím čtvrtletí růstu zisku při stagnaci tržeb

18. 11. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Dell zveřejnil finanční výsledky za třetí čtvrtletí 2011. Společnosti za více zaměří na podnikový trh a high-endové počítače.

Dell zaznamenal ve třetím čtvrtletí růstu zisku při stagnaci tržebVe třetím čtvrtletí 2011 Dell zaznamenal nepatrný pokles v tržbách v důsledku slabší poptávky spotřebitelů po počítačích. Zisk však vzrostl. Celkové tržby činily 15,37 miliard dolarů. Ve stejném čtvrtletí loni dosahovaly 15,4 miliardy a analytici letos očekávali 15,6 miliardy dolarů.

Tržby v oblasti mobility, která zahrnuje notebooky a tablety, se snížily meziročně o 2 %. Obrat z prodeje desktopů poklesl o 6 % a příjmy z prodeje úložišť poklesly o 15 %. Celkově tyto produkty tvoří 56 % příjmů firmy.

Obrat z podnikových řešení a služeb, které zahrnují servery, storage a sítě, vzrostl o 8 % na 4,7 miliardy.

Zisk firmy vzrostl o 8,6 % na 893 milionů dolarů (0,49 dolaru na akcii), přičemž bez zahrnutí akvizic zisk činil 983 milionů. Analytici odhadovali zisk na akcii ve výši 0,47 dolaru.

Podniková oblast a vyšší marže

S tím, jak se firma zaměřuje na vysoce-maržový podnikový trh, se oblast consumeru částečně dostala do pozadí. Trh PC trpí vlivem nízkých marží i slabých prodejů a proto se Dell snaží své příjmy přesunout do podnikové sféry, uvedla společnost.

V oblasti enterprise Dell zaznamenal rekordní příjmy ve výši 4,7 miliardy dolarů. Dellu se dařilo prodávat dražší servery a další podnikové produkty. Další růst společnost zaznamenala v oblasti datových center, kam dodává síťové produkty a služby.

Finanční ředitel Brian Gladden uvedl, že hlavní oblastí růstu je segment malých a středních firem, kde Dell zaznamenal navýšení tržeb z prodeje serverů a síťových řešení o 18 %.

MMF24

Ultrabook přijde do konce roku

Prodeje spotřebitelům klesaly především ve Spojených státech. Evropský trh se pro Dell stabilizoval a oblast Asie-Pacifik dosáhla silného růstu tržeb, dodal Gladden.

Dell se také snaží více zaměřit na prodej high-endových počítačů s vyšší marží. Vyplácí se proto prodeje modelů XPS, které nyní tvoří 20 % příjmů výrobce z consumer segmentu. Dell by měl také podle Gladdena ve čtvrtém čtvrtletí představit svůj ultrabook. Ve smartphonech a tabletech se zaměří především na podnikové zákazníky.

Zdroj: IDG News Service

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?