Hlavní navigace

Deloitte: Mezi technologické trendy letošního roku patří „emoční“ AI a etické křižovatky

24. 1. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: j-mel @ fotolia.com
Společnosti v roce 2020 začnou rozšiřovat své systémy o emoční prvky strojového učení, které dokážou rozpoznat momentální emoční stav uživatele. Zároveň si budou muset dát pozor, aby se pro ně technologie nestaly dvousečnou zbraní.

Studie společnosti Deloitte s názvem Deloitte Tech Trends 2020naznačuje, že letos výrazně stoupne role IT architektů a „emoční“ umělé inteligence. Firmy se rovněž budou při zaváděných technologických řešení více potýkat s etickými dilematy.

IT architekti jsou ve firmách zodpovědní za design a implementaci technologických infrastruktur, nicméně 54 % firem dle Deloittu hlásí na této pozici mezery ve zkušenostech nebo počtu lidí. Pouze desetina firem má ve svém týmu systémových architektů dostatek.

Firmy si začínají uvědomovat, že správná podniková architektura, od obchodní architektury přes architekturu informačních systémů až po technologickou architekturu, bude důležitější než kdy dřív,“ říká Štěpán Húsek, partner technologického poradenství Deloitte.

Role IT architektů je dnes klíčová pro udržení kroku s technologickým rychlíkem, který nabourává dosavadní pravidla v podnikání. Mladí hráči na trhu to už pochopili a mají tak momentálně konkurenční výhodu,“ dodává.

IT rozvíří emoce

Deloitte dále uvádí, že odpovědí na poptávku po technologiích, které více rozumějí lidem, bude v roce 2020 „emoční“ umělá inteligence. Mnoho společností tak zavede emoční prvky strojového učení, které k rozpoznávání hlasu a tváře přidají i rozpoznávání momentálního emočního stavu uživatele.

K měření emoční odezvy zákazníka budou dle firmy používány metody jako jsou např. Eye-tracking nebo Facial Coding. Deloitte dodává, že nové technologie je možné vyzkoušet v moderní UX Lab společnosti.

Organizace napříč celým světem podle společnosti stojí také na etické křižovatce. Technologie totiž stále výrazněji mění byznys jako celek, a proto mohou být pro firmy dvousečnou zbraní z hlediska reputace.

soutez_casestudy

Firmy dnes k budování důvěry nepřistupují jako k nástroji PR, ale jako k zásadnímu pilíři své značky a celého byznysu. Budou tak vytvářeny procesy, které pomohou k zodpovězení etických otazníků kolem nových technologií, “ shrnuje Húsek.

Zdroj: Deloitte

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Jak si usnadnit nákup nábytku on-line
Jak si usnadnit nákup nábytku on-line
Zažijte revoluci v cloudovém byznysu, zapojte se do distribuce Microsoft ERP Packages
Zažijte revoluci v cloudovém byznysu, zapojte se do distribuce Microsoft ERP Packages
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Webcast: Bezpečnostní katastrofy v roce 2021 …a jak jsme se (ne)poučili
Webcast: Bezpečnostní katastrofy v roce 2021 …a jak jsme se (ne)poučili