Hlavní navigace

DisplaySearch: Prodej LCD televizí vyroste v roce 2014 o 7 %

1. 1. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Po stagnaci v roce 2013 má trh za rok 2014 dosáhnout solidního růstu. Rok 2015 má být ve znamení poptávky po 4K.

Společnost DisplaySearch zveřejnila koncem roku finální odhad vývoje světového trhu LCD televizí. Po slabém roku 2013 má odvětví v roce 2014 posílit a při prodeji 223 milionu jednotek dosáhnout 7% meziročního nárůstu. Trh během roku zrychloval každý kvartál a ve třetím čtvrtletí dosáhl 10% meziročního růstu.

Prodej LCD televizí od výrobců prodejcům dopadl ve třetím kvartálu nad očekávání hned v několika regionech, nejvíce však v Severní Americe a v Asii a Pacifiku. Růst v těchto oblastech podpořila nová vlna nahrazování starších zařízení – severoameričtí spotřebitelé nahrazovali staré ploché televize, spotřebitelé v Indii a zbytku regionu APAC nahrazovali CRT televize,“ uvedl Paul Gagnon, ředitel výzkumu DisplaySearch v oblasti TV.

Spotřebitelské preference vedly ke zvýšení průměrné velikosti úhlopříčky. V roce 2014 to bylo 39 palců, zatímco o rok dříve měla průměrná obrazovka 37,5 palců. Rostoucí velikost televizí a rostoucí prodej televizí podle DisplaySearch vedou k vyšším investicím do výrobní kapacity LCD panelů, což dále vede ke stabilizaci cen.

Zvýšení průměrné velikosti panelu podle analytiků vede i k silné poptávce po televizích s rozlišením 4K, jejichž prodej má v příštím roce 2015 vyrůst o 50 % na více než 32 milionů jednotek.

Graf – Předpověď vývoje trhu LCT TV v letech 2014 a 2015

MMF24

Zdroj: DisplaySearch

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí